Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی آذر کیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت هنرستان‌ها در مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی سیل اخیر بیشتر باعث آسیب دیدگی مدارس ابتدایی بوده و علت آن گستره بالای این مقطع تحصیلی نسبت به دیگر مقاطع است البته در سایر مقاطع هم مشکلاتی برای فضاهای آموزشی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به مدارس در استان لرستان اعلام شده است، گفت: در مدارس آسیب دیده مقاطع تحصیلی مختلف وجود داشته و به دلیل اینکه هنرستان‌ها نسبت به دیگر مدارس تعداد کمتری دارند شدت خسارات در این فضا‌های آموزشی کمتر است.   آذرکیش ادامه داد: البته در هنرستان‌ها هم مشکلاتی به وجود آمده و برخی از تجهیزات دچار آسیب دیدگی شده‌ یا کاملا از بین رفته‌اند.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره جبران تعطیلی کلاس‌های هنرستان گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش عمل می‌کنیم که بنا به این مصوبه جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های تحصیلی از طریق کلاس‌های جبرانی خواهد بود و امتحانات هم بر اساس برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، کمیته معاونت آموزش متوسطه در استان‌ها تشکیل شده است و متناسب با شرایط استان تمهیداتی را برای هنرستان‌های آسیب دیده در نظر گرفته‌اند. همکاری هنرستان‌های کشور با سازمان نوسازی مدارس آذرکیش از همکاری هنرستان‌ها با سازمان نوسازی مدارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم و ظرفیت‌های هنرستان‌ها هم برای تحقق این شعار قابل توجه است، بنابراین برای بهسازی و تجهیز هنرستان‌ها وارد عمل شده‌ایم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای همچنین توانمندی‌های هنرجویان این هنرستان‌ها بهسازی و بازسازی محیط آموزشی و انجام خدماتی مانند رسیدگی به تاسیسات ساختمان‌ها را می‌توانند این افراد بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اکنون مدارس مناطق سیل زده درحال بررسی شرایط برای ساماندهی ساختمان‌ها هستند، بیان کرد: بعد از ارزیابی‌های دقیق و خروج گل و لای هنرجویان آمادگی دارند تا به تسریع نوسازی و بهسازی مدارس خسارت دیده کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند