Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری دیدار فینال در تهران که منجر به نشان دادن توانایی‌های ورزش ایران در میزبانی شد هنوز در اذهان باقی مانده است. دیداری که منجر به تعریف و تمجید رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) از فوتبال کشورمان شد.

آن نایب قهرمانی اهمیت نتیجه‌گیری در لیگ قهرمانان آسیا را یکبار دیگر برای فوتبال ایران گوشزد کرد، اما در فصل 2019 نتایج تیم‌های ایرانی به غیر از ذوب‌آهن که به تازگی شرایط ایده‌آل خود را پیدا کرده و در گروهی بسیار آسان‌تر از سرخآبی‌های پایتخت قرار دارد (البته آنها هم از فشردگی لیگ رضایت ندارند) چنگی به دل نزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم  ودر دور برگشت لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم‌های ایرانی برعکس دور رفت نتیجه را به حریفان سعودی خود واگذار کردند و حالا برای صعود کار بسیار سختی پیش‌رو دارند. اما در این میان علاوه بر کارشناسان مختلف شفر و برانکو هم خستگی بازیکنان را به دلیل سفر‌های پی‌ در پی و بازی‌های فشرده در لیگ را یکی از دلایل افت و باخت در لیگ قهرمانان بیان کردند و حالا در این بین سهم پرسپولیس بیش از استقلال است، چون آن‌ها در جام حذفی هم بازی دارند.

اما نکته قابل تامل اینکه در برهه‌ای که این ۲ تیم به علت ادعا‌های عربستان سعودی از بازی‌های خانگی خود محروم هستند و مجبورند به کشور‌های قطر و امارات سفر کنند، سازمان لیگ همکاری لازم را با نمایندگان ایران در آسیا ندارد و موضوع نظم و انضباط را مدنظر قرار دادند  و تاکید دارند بازی‌های لیگ باید سر وقت انجام شود، حال اینکه سرخآبی‌های پایتخت در کورس قهرمانی هم قرار دارند و از طرفی نماینده ایران در آسیا هستند و بازی آنها هیچ فرقی با بازی تیم ملی ندارد چرا که بحث اعتلای نام ایران وسط است ونمایندگان ما در لیگ قهرمانان تیم ملی به شمار می‌روند.

حالا سوالی که مطرح است این می‌شود که اگر تیم ملی بازی داشت و فشارهای کی‌روش بود آیا آنها لیگ را تعطیل نمی‌کردند؟ کاری که سال گذشته از هفته‌ها قبل از آغاز جام ملت‌ها انجام دادند و برای هر بازی تیم ملی حداقل یک هفته بازی‌ها به تاخیر می‌افتاد. سازمان لیگ برای نتیجه‌گیری تیم ملی سال گذشته هر فشاری به باشگاه‌ها آورد که کار هم به جایی نرسید و کی‌روش سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران مقابل ژاپن را به ارمغان آورد.

چرا سازمان لیگ حاضر نیست، بازی‌های هر سه نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن را در لیگ به تاخیر بیاندازد تا این خستگی و فشردگی باعث عملکرد ضعیف آن‌ها در رقابت‌های مهم آسیایی نشود؟ مگر این موضوع صحت ندارد که عملکرد این باشگاه‌ها و صعود آنها به مراحل بالا به نفع فوتبال ایران است؟ آیا برد سرخآبی‌ها مقابل حریفان سعودی که برای نتیجه‌گیری مقابل نمایندگان ایران حاضر به هر کاری هستند باعث خوشحالی میلیون‌ها طرفدار نمی‌شود؟ کدام ایرانی است که برخلاف این موضوع فکر کند و بی‌تردید سایر باشگاه‌ها نیز با کمال میل برای اعتلای نام ایران حاضرند بازی‌ها به تعویق بیفتد. اصولا معرفی قهرمان لیگ دو یا در دیرترین حالت سه هفته دیرتر مشکلی بوجود می‌آورد؟ به این دلیل است که نگارنده معتقد است سازمان لیگ باید پاسخگو باخت این هفته استقلال و پرسپولیس به باشگاه‌های عربستانی باشد چرا که در بازی رفت هر ۲ تیم پایتخت موفق شدند به خوبی از سد حریفان سعودی خود عبور کنند و هر دو تیم چهارشنبه هفته گذشته 2 بازی حساس در لیگ برگزار کردند که در این میان پرسپولیس یک سفر هم به اصفهان داشت. دوستان باید بدانند در معتبرترین لیگ‌های اروپایی هم در یک برهه مشخص و البته کوتاه و در لیگ‌هایی 20 تیمی، باشگاه‌ها  هر 4 روز یک بازی انجام می‌دهند.

مراغه‌چیان: چه عجله‌ای وجود دارد

"سعید مراغه‌چیان پس از باخت سرخآبی‌ها در این هفته گفت: به نظرم تیم‌های ما خسته هستند. نمی‌دانم چرا مسابقات تا این حد فشرده است. مگر چه عجله‌ای وجود دارد؟ در نتیجه استقلال و پرسپولیس مقابل رقبای خود شکست خوردند. البته ذوب آهن کادر فنی خوبی دارد و خودش را پیدا کرده است ولی در مرحله بعد کارش سخت‌تر است."

حلالی: بازیکنان پرسپولیس آنگونه که دلشان می‌خواست نمی‌توانستند بدوند

"اسماعیل حلالی با تایید موضوع فشردگی بازی‌های به خبرنگار برنا می‌گوید: بازیکنان پرسپولیس در بازی برگشت الاهلی آنگونه که دلشان می‌خواست نمی‌توانستند در اواخر نیمه دوم بدوند و این موضوع هیچ دلیلی ندارد به جز خستگی و پرسپولیس از پس خستگی خود برنیامد مگر نه اینکه در بازی رفت و با اقتدار الاهلی را برده بودیم، در این دیدار هم می‌توانستیم برنده شویم. ما کشور پهناوری داریم و برخی سفرها مانند سفر به جنوب، مشهد یا تبریز مسافت به گونه‌ای است که باید پرواز کنی اما در کشوری مثل امارات اصلا موضوع مسافت مطرح نیست."

آقایان ساختار سازی کنید، بعد حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید؟

شاید در این میان مخلص کلام را میثم بائو به برنا می‌گوید، این ستاره سابق استقلال و پرسپولیس در این رابطه اینگونه اظهار نظر می‌کند: "برنامه‌ریزی خوبی در لیگ شکل نگرفته و نمایندگان ما در رقابت‌های آسیا خسته هستند. باید مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر به رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ساختار بازیکنان ما برای برنامه‌های فشرده پاسخگو نیست. از رده نوجوانی بازیکنان در برنامه‌های تمرینی حرفه‌ای شرکت نمی‌کنند که در این برنامه‌ریزی شلوغ با مشکل مواجه نشوند و برای همین بازیکنان ایرانی در تمرینات فشرده و مسابقات نزدیک به سرعت مصدوم می‌شوند."

جواب همین جا است شما ساختارسازی نکرده‌اید و به بازیکن یاد ندادید که بتواند در چنین برهه‌ای چه کند، موضوعی که بازیکنان باید در نوجوانانی بیاموزند و در سنین بالاتر آن را پیاده کنند.

سازمان لیگ مقصر است

در پایان با توجه به تمامی زحماتی که سازمان لیگ می‌کشد، بی‌تردید عدالت در میان تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان برای دفاع از شان فوتبال ایران تلاش می‌کنند با سایر تیم‌ها رعایت نشده و شما فرض کنید استقلال و پرسپولیس هر دو تیم باید این هفته با دو تیم دیگر مدعی قهرمانی بازی‌هایی 6 امتیازی انجام دهند، تیم‌هایی که با استراحت کافی به مصاف تیم‌های می‌روند که به لحاظ جسمی و روحی شرایط مناسبی ندارند و در این میان سازمان لیگ نیز مقصر است.

هنوز هم دیر نشده، این گوی و این میدان

لیگ 26 اردیبهشت تمام می‌شود، پرسپولیس 30 اردیبهشت در حساس‌ترین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد است و 3 خرداد باید در رده‌بندی باز هم مقابل سپاهانی قرار بگیرد که 7 روز وقت استراحت داشته است و میزان خستگی دو تیم قابل مقایسه نیست. سازمان لیگ اگر نمی‌تواند لیگ را به تاخیر بیندازد ( که قطعا می‌تواند) آیا توان به عقب انداختن بازی جام حذفی هم نیست. به هر حال نه فقط پرسپولیس بلکه استقلال هم شانس صعود به مرحله بعد را دارد و در این میان سازمان لیگ است که باید میان انضباطی که به ضرر فوتبال است و کمک به نمایندگان فوتبال که به نفع فوتبال کشور است یکی را انتخاب کند. این گوی و این میدان!!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس تیم ملی سازمان لیگ لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟

سیدحسین حسینی پس از بازی با آلومینیوم اراک حواشی زیادی را تجربه کرد و همچنان از ترکش‌های اتفاق اراک در امان نیست. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابتدا کاپیتان استقلال را دعوت کرد و پس از چند روز، حسینی به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان و یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شد.

سیدحسین پس از بازی با شمس آذر قزوین، در واکنش به این حکم کمیته انضباطی مصاحبه کرد و گفت: «ممنون که حکم من را زود صادر کردند، چنین سرعتی بی‌سابقه است». پس از این مصاحبه، کمیته انضباطی بار دیگر دروازه‌بان استقلال را فراخواند تا حسینی مجبور به پرداخت ۳۰ میلیون دیگر شود و در بازی استقلال برابر تراکتور هم غایب باشد، اما آیا این اولین‌بار است که کمیته انضباطی چنین احکام سنگینی صادر می‌کند؟

دربی ۱۳۷۳

استقلال و پرسپولیس، ۳۰ دی سال ۱۳۷۳ در چارچوب بازی رفت جام آزادگان به مصاف هم رفتند. این بازی تا دقیقه ۸۸، با نتیجه ۲-۲ دنبال می‌شد، اما به دلیل درگیری بازیکنان دو تیم و هجوم تماشاگران پرسپولیس به زمین مسابقه نیمه تمام ماند. کمیته انضباطی هم پس از یک روز، نتیجه این دیدار را ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام کرد و علاوه بر این حکم، بازیکنان دو تیم به شکل سنگینی محروم شدند.

روزنامه ابرار ورزشی فردای بازی در صفحه اول خود تیتر زد «۱۱ نفر محروم شدند». درگیری از امیر قلعه‌نویی و مجتبی محرمی شکل گرفت و هر دو بازیکن به ترتیب ۶ ماه و ۳ سال محروم شدند. در ادامه محرومیت‌ها، عابدزاده ۲ سال، رضا شاهرودی یک سال، فرشاد پیوس و بهزاد داداش‌زاده و محمود فکری و صادق ورمزیار و مسعود غفوری‌های اصل هر کدام ۶ ماه محروم شدند. امیر عابدینی و محمد پنجعلی هم به عنوان مدیران پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شدند.

بازی برگشت دو تیم با حکم کمیته انضباطی در زمین بی‌طرف (بندرعباس) برگزار شد که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. کمتر کسی از ماجرای مشت پرویز برومند با پایان رفت در داربی سال ۱۳۷۹ اطلاع ندارد. درگیری در آن دیدار هم باعث شد کار به کلانتری کشیده شود و نوازی، استیل و تارتار بین ۶ تا ۹ ماه محروم شوند.

تابوشکنی با دادکان

محمد دادکان در دهه هشتاد رییس فدراسیون فوتبال ایران بود و برای اولین‌بار احکام اخلاقی صادر و برخورد با افرادی که به مسائل داوری اعتراض داشتند، انجام شد. محمد دادکان به صورت مستقیم روی احکام کمیته انضباطی و استیناف نظارت داشت. علی پروین در سال ۱۳۸۲ پس از شکست پرسپولیس برابر ملوان، به قضاوت جلال مرادی معترض شد و به فدراسیون فوتبال حمله کرد. پروین پس از این مصاحبه، ۲ جلسه از همراهی پرسپولیس محروم شد و این اولین‌بار بود که کمیته انضباطی فردی را به خاطر اعتراض به مسائل داوری محکوم کرد.

فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، نادر دست‌نشان، مجاهد خذیراوی و علیرضا نیکبخت‌واحدی از سری افرادی بودند که به خاطر مسائل منشوری و اخلاقی از سوی کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شدند. ضمن آنکه یکی از مهم‌ترین احکام محرومیت صادره در دوره محمد دادکان، مربوط به علی خسروی بود که این داور باتجربه به دلیل تخلفات رخ داده با محرومیت سنگین مواجه شد.

یک خوشحالی منشوری

پرسپولیس در دیدار با داماش حواشی عجیبی را تجربه کرد. وقتی که سرخ‌ها در سال ۱۳۹۰ برابر این تیم قرار گرفتند و موفق شدند قفل دروازه گیلانی‌ها را باز کنند، شیث رضایی و محمد نصرتی با انجام یک خوشحالی منشوری، باعث ایجاد موج جدیدی از حواشی در فوتبال ایران شدند. در آن زمان فشار زیادی روی فدراسیون فوتبال برای محرومیت این دو بازیکن بود.

شیث رضایی و محمد نصرتی ابتدا به ترتیب ۲۰ و ۱۰ ماه محروم شدند، اما یک ماه بعد، کمیته استیناف این حکم را کاهش داد و رضایی را ۶ و نصرتی را ۴ ماه محروم کرد. هر دو بازیکن هم به پرداخت ۱۰ میلیون تومان محکوم شدند تا پرسپولیس به معنای واقعی کلمه، در آن فصل نقره داغ شود.

حذف محسن قهرمانی

پرسپولیس در سال ۱۳۹۲ و در مسابقه‌ای جنجالی برابر سپاهان قرار گرفت. محسن قهرمانی قاضی این دیدار بود و صحنه‌های مشکوکی در این مسابقه رخ داد که درنهایت باعث شد مسئولان باشگاه پرسپولیس و علی دایی مدعی شوند ارتباط ناسالمی بین قهرمانی و باشگاه سپاهان در جریان بوده است. کمیته انضباطی پس از ۴ ماه، رای این پرونده را صادر کرد، اما بند اول متن صادر شده از سوی فدراسیون فوتبال قابل توجه است: «با تحقیقات به عمل آمده، معلوم شد که هیچ‌گونه روابط ناسالم مالی بین تیم داوری و باشگاه سپاهان اصفهان وجود نداشته است و هرگونه اشتباه فنی داوری که در مسابقه مذکور از دید برخی کارشناسان مطرح شده، قابل طرح در کمیته انضباطی نیست».

این حکم در اصل مربوط به گذشته و ارتباط قهرمانی با باشگاه راه‌آهن بود. علی دایی در برنامه نود مصاحبه تندی علیه قهرمانی انجام داد و جمله معروف «من که شماره حساب دوستان شما را ندارم»، باعث شد کمیته انضباطی تحقیقاتی را انجام دهد و مشخص شود محسن قهرمانی با باشگاه راه‌آهن در زد و بند بوده و ۸ ماه محروم شود.

ستاره‌ای که خاموش شد

پیام صادقیان از استعداد‌های تکرار نشدنی فوتبال ایران است که مسیر نادرستی را در پیش گرفت و البته احکام کمیته انضباطی هم بی‌تاثیر در افت این بازیکن نبود! پیام در بازی فولاد و پرسپولیس اعتراض شدیدی به تصمیمات داوری داشت و با قاضی میدان برخورد کرد، درنهایت صادقیان از زمین مسابقه اخراج شد و در ادامه شیشه درب رختکن را شکست. کمیته انضباطی هم صادقیان را ۳ ماه از همراهی با پرسپولیس محروم کرد.

ظلم بود و ظلم

امیر قلعه‌نویی پس از شکست گل‌گهر برابر استقلال مصاحبه آتشینی انجام داد که باعث شد این سرمربی با محرومیت سنگینی مواجه شود. قلعه نویی که از داوری این دیدار ناراضی بود، به هر فردی که به ذهنش می‌رسید حمله کرد و این مصاحبه جنجالی باعث شد او ۳ ماه محروم و به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان محکوم شود. این سنگین‌ترین جریمه مالی تاریخ فوتبال ایران بود که البته بعدا به دست ریکاردو سا پینتو، این رکورد شکسته شد.

مرد همیشه عصبانی

ریکاردو سا پینتو در لیگ بیست‌ودوم هدایت استقلال را از روی سکو‌ها برعهده داشت. ریکاردو ساپینتو بیشتر از اینکه روی نیمکت حضور داشته باشد، به علت محرومیت کار را از روی سکو‌ها دنبال می‌کرد و بیش از ۵ بازی استقلال را به خاطر همین موضوع از دست داد. در بازی با گل گهر، سا پینتو آرامش خود را از دست داد و در اعتراض به تصمیمات داوری، وارد زمین شد و به سمت داور حمله کرد. کمیته انضباطی هم تصمیم گرفت سا پینتو را دو جلسه محروم و به پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان محکوم کند.

ساپنیتو با این جریمه نقدی، رکورد امیر قلعه‌نویی را هم شکست تا از این حیث در صدر باشد. به هر روی کمیته انضباطی در چند سال اخیر، حداکثر جریمه را برای اهالی‌فوتبال در نظر گرفته است و ظاهرا این روند فعلا ادامه دارد.

منبع: خبر ورزشی

tags # استقلال سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد