Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@08:16:26 GMT

عقب نشینی آمریکا در مقابل سپاه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۶۳۳

طبق گزارش «آسوشیتدپرس»، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این معافیت‌ها را در دستورالعمل‌هایی که در نشریه رسمی دولت فدرال ایالات متحده به چاپ رسیده مشخص کرده است. 

بر اساس معافیت‌های جدید، مقام‌های دولت‌های خارجی یا شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا شرکت‌های تابعه آن همکاری داشته‌اند مشمول منع سفر به آمریکا نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو گفته صدور این معافیت‌ها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است، اما آسوشیتدپرس نوشته این اقدام احتمالاً عصبانیت گروهی از نماینده‌های کنگره را به همراه خواهد داشت که از اقدامات سخت‌گیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند.

چند روز پیش خبرگزاری رویترز از قصد دولت ترامپ برای معاف کردن برخی همکاری‌های خارجی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده بود. 

رویترز مدعی شده بود این معافیت‌ها به مقام‌ها و مدیران شرکت‌های خارجی و گروه‌های در حال همکاری بشردوستانه با ایران که ممکن است تعاملاتی با طرف‌های سپاه داشته‌اند اجازه می‌دهد همکاری‌هایشان را طبق روال سابق، بدون ترس از مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه دهند. 

دولت آمریکا 19 فروردین‌ماه سال جاری، علی‌رغم هشدارها نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا اضافه کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده ایران دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزیر خارجه آمریکا سپاه پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد!

دریافت 36 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر به مناسبت تاریخ دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بررسی زندگی نامه خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) پرداختیم.

کد خبر 846511 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • ماجرای زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد!
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان