Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@05:41:52 GMT

آقاپور: پوپولیسم سیاسی گریبانگیر اقتصاد کشور شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۶۴۸

 معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر پوپولیسم سیاسی بر اقتصاد کشورها، گفت: یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه همانند ایران این بوده که پوپولیسم بر اقتصاد حاکم می شود و در واقع در این کشورها اقتصاد سیاسی به جای سیاست اقتصادی  وجود دارد که بر این اساس اقتصاد از سیاست متاثر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمودار اقتصاد برای بازسازی و تصمیم گیری به یک دوره 3 تا 5 ساله نیاز دارد، اما نمودار سیاست در یک روز می تواند لحظه به لحظه تغییر  کند که منطبق کردن این دو نمودار روی یکدیگر سبب ایجاد خلاهای اقتصادی می شود و تمام رانت ها و اختلاس ها ناشی از عدم تطبیق نمودارهای اقتصادی با نمودارهای سیاسی است.

کشورهای توسعه یافته سیاست را منطبق بر اقتصاد هماهنگ می کنند

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته سیاست اقتصادی وجود دارد یعنی هدف اصلی اقتصاد است، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته سیاست را منطبق بر اقتصاد هماهنگ می کنند به همین دلیل پوپولیسم اقتصادی در آن معنایی ندارد و خلاهای اقتصادی به حداقل رسیده و چشم انداز اقتصادی وجود دارد که حتی با وجود تغییر روسای جمهور سیاست اقتصادی تغییری نمی کند و روسای جمهور نیز به صورت محدود می توانند تغییراتی در سیاست های اقتصادی اعمال کنند.

آقاپور علیشاهی با اشاره به اینکه سیاست اقتصادی بیماری ای است که گریبانگیر ایران و کشورهای در حال توسعه شده است، تاکید کرد: متاسفانه پوپولیسم سیاسی منجر به اقتصاد نابسامان و شکننده در کشورها می شود و ترامپ نیز این راه حل را در پیش گرفته و تروریسم اقتصادی در دنیا ایجاد کرده است.

بانک مرکزی در ایران استقلال لازم را برای انجام فعالیت های خود ندارد

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در ایران استقلال لازم را برای انجام فعالیت های خود ندارد، افزود: در قانون جدید بانک مرکزی که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است بر استقلال  این بانک از سه قوه  تاکید شده است تا بر این اساس بانک مرکزی بتواند با استقلال فعالیت های خود را به درستی سامان دهد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سوییس سردمدار کشورهایی است که بانک مرکزی آن مستقل از سه قوه است و حتی برای انتخاب رییس بانک مرکزی رفراندوم برگزار می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پوپولیسم اقتصاد کشورهای در حال توسعه ایران مجلس شورای تروریسم استقلال قانون کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی اقتصاد آقاپور پوپولیسم سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود