Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام دولت آلمان چهارشنبه از تعهد مجدد کشورش به برجام با وجود اقدام اخیر آمریکا علیه خریداران نفت ایران خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» «الریکه دمر» معاون سخنگوی دولت آلمان در نشست مطبوعاتی در برلین گفت که آلمان تصمیم‌های اخیر دولت ترامپ در زمینه ایران را شاهد بوده و با دیگر اعضای اتحادیه اروپا به ارزیابی مشترک در زمینه پیامدهای این تصمیم خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آلمانی با بیان این‌که برجام تجارت قانونی با ایران را بر اساس قوانین بین المللی و اتحادیه اروپا تسهیل می‌کند، اظهار داشت: «همانطور که می‌دانید، دولت فدرال آلمان و اتحادیه اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران متعهد مانده‌اند.»

معاون سخنگوی دولت آلمان در ادامه گفت: «کماکان بر این باوریم که این توافق برای ممانعت از دستیابی ایران به جنگ افزارهای هسته‌ای بسیار مهم است.»

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا سال گذشته میلادی از توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران کنار کشید و متعاقب آن فشار بر علیه ایران را شدت بخشید و دوباره تحریم‌هایی را علیه صادرات نفتی ایران اعمال کرد.

دولت آمریکا دوشنبه هفته جاری نیز از عدم صدور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران که ترکیه، چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان را شامل می‌شود، خبر داد.

این تصمیم جدید واشنگتن با مخالفت‌ برخی خریداران عمده نفت ایران، چون ترکیه و چین مواجه شد به طوری‌که سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه تصریح کرد همکاری عادی چین با جامعه جهانی ازجمله «ایران» در چارچوب قوانین بین‌المللی باید مورد احترام و محافظت باشد.

وزیر خارجه ترکیه نیز در یک نشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود در آنکارا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای بلژیکی خود اقدام دولت آمریکا در عدم تمدید معافیت‌ از تحریم‌های نفتی ایران را «بچه‌گانه» توصیف کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلمان ایران دولت سلاح هسته ای نفت برلین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد

آلمان به دلیل مشکلات قطعات یدکی که در ایالات متحده تولید می‌شود و محدودیت‌های صادراتی از آمریکا به آلمان، تامین خودرو‌های زرهی MRAP (ضدمین) را به اوکراین آغاز نکرده است. این را روزنامه آلمانی بیلد با استناد به اسناد وزارت دفاع این کشور گزارش داده است.

به گفته این نشریه، کی یف و شرکت آلمانی فلنزبرگر Flensburger Fahrzeugbau GmbH برای انتقال ۴۰۰ خودروی زرهی به توافق رسیده اند. ارزش سفارش ۳۱۵ میلیون یورو است.

از سند وزارت دفاع آلمان برمی آید که قرار بود تامین تجهیزات از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود و تا اکتبر همان سال ادامه یابد. اما فعلاً تحویل آغاز نشده است.

یکی از نمایندگان این وزارتخانه به درخواست این نشریه اظهار داشت که تحویل ماشین آلات برای سال ۲۰۲۴ در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

به نوشته این روزنامه، امسال به جای ۲۰۰ خودروی زرهی، تنها ۱۰۰ خودرو به اوکراین تحویل داده می‌شود.

در ۱۸ آوریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد رابرت خالک در یک سفر غیرمنتظره برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد کی یف شد و درباره این قرار داد گفتگو شد. اما مقامات آلمانی به رغم وعده‌ای که درباره ارسال به موقع خودرو‌های زرهی داده بودند، هنوز موفق به تحویل این خودرو‌ها نشده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد