Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس از دولت خواست تا قانون مصوب مجلس برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان در سال ۹۸ را اجرا کند.به گزارش بلاغ،شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بلاغ با اشاره به مصوبه مجلس برای افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارکنان دولت در سالجاری، گفت: طبق مصوبه مجلس، مقرر شد که حقوق کارکنان دولت در سالجاری، براساس قانون بودجه 98، 400 هزار تومان افزایش یابد، اما دولت هنوز به این قانون تمکین نکرده و آن را اجرا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارائه گزارش‌هایی از سوی برخی کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی به مجلس مبنی بر افزایش نیافتن حقوق‌شان در سال 98، اظهار داشت: طبق این گزارش‌ها مطلع شدیم که دولت در برخی دستگاه‌ها، مصوبه مجلس درباره افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارکنان را اجرا نمی‌کند.عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اضافه کرد: اقدام دولت در اجرا نکردن مصوبه مجلس برای افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارکنان، غیرقانونی است، دولت موظف به اجرای مصوبه مجلس است.

پورحسین تأکید کرد: دولت نمی‌تواند توجیهی برای اجرا نکردن مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق 400 هزار تومانی حقوق کارکنان داشته باشد، زیرا منابع آن در قانون بودجه 98 از سوی مجلس پیش‌بینی شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در پایان، از دولت خواست تا مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها در سال 98 را اجرا کند، زیرا بالا رفتن نرخ تورم موجب کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران شده که باید به آن توجه شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری جلسات خود را از روز شنبه تا چهارشنبه ۲۵ الی ۲۹ فروردین ماه برگزار می کنند موارد زیر در دستور کار این کمیسیون ها قرار می گیرد:

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه خود با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم جداول و ردیف های لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند.

همچنین کمیسیون اجتماعی در جلسه روز یکشنبه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت(اعاده شده از شورای نگهبان) را با دعوت از نماینده هیئت عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام و دیوان محاسبات بررسی می‌کند و در جلسه روز دوشنبه خود با حضور سید صولت مرتضوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی موضوع افزایش دستمزد کارگران در سال جاری می پردازد.

کمیسیون اقتصادی ادامه بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران را در روز یکشنبه بررسی می‌کند و در جلسه روز دوشنبه با حضور داوود منظور ر ییس سازمان برنامه و بوجه راهکارهای تحقق فرمان رهبری در سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می کند.

همچنین کمیسیون بهداشت مجلس با دعوت از عیسی زارع پور در جلسه روز دوشنبه خود بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ و موضوع شعار سال را بررسی می‌کند.

علی اکبر محرابیان ، وزیر نیرو روز سه شنبه میهمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواهد بود تا موضوع تامین آب شرب در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی را بررسی کند.

متن کامل دستور کار جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس را اینجا بخوانید.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • فعال کارگری: اوضاع کارگران خوب نیست، وزیر کار استیضاح شود
  • درآمد بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومانی دولت از حقوق ورودی ماشین‌الات
  • پیش‌بینی درآمد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • مصوبه حقوق کارگران ۱۴۰۳ لغو می‌شود؟
  • از بررسی طرح سامان‌دهی کارکنان دولت تا بررسی جداول و ردیف‌های بودجه ۱۴۰۳
  • بررسی تحولات منطقه و طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی
  • طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بررسی می‌شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به کجا رسید؟ | معیارهای تعیین حقوق بازنشستگان