Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@07:18:35 GMT

پیشنهاد استاندار تهران برای مبارزه با قاچاق کالا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۷۵۶

پیشنهاد استاندار تهران برای مبارزه با قاچاق کالا

ساعت24 - استاندار تهران خواستار راه اندازی سامانه ای با عنوان اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف ایجاد نگاه روشن تر و دقیق تر و توسعه اقدامات فرهنگی در این مقوله شد.

استاندار تهران خواستار راه اندازی سامانه ای با عنوان اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف ایجاد نگاه روشن تر و دقیق تر و توسعه اقدامات فرهنگی در این مقوله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اولویت دادن به پیشگیری از وقوع تخلفات در حوزه اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: درمان برخی آسیب ها در حوزه اقتصادی باید منحصر به موارد خاص باشد و بیشتر به دنبال پیشگیری باشیم.

وی گفت: صدا و سیما و بخش های فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش باید اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری را دنبال کنند.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه های مختلف اقتصادی اضافه کرد: مخصوصا کالاهای حوزه سلامت نظارت جدی تری می طلبد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی باید استانداردهای لازم را رعایت و مهر تایید استاندارد را دریافت کنند گفت: اعتماد مصرف کننده به کالای مصرفی ایرانی به علت توجه نکردن به این استانداردها سلب شده است.

وی گفت: اگر از عرضه برخی کالاهای نامرغوب و غیراستاندارد در برخی مراکز جلوگیری می شود نباید شاهد عرضه آن محصول در مراکز دیگر باشیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید برای حفظ سلامت و تندرستی مردم قدم های جدی برداشته شود.

استاندار تهران گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری یکی از کمیسیون های اصلی و راهبردی به حساب می آید که در ابعاد مختلف مسئولیت های مهمی را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در دو حوزه کالاهای سلامت محور و سامانه جامع انبارها انجام شده و در این زمینه ها توانستیم رتبه اول را در کشور از آن خود کنیم.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استاندار تهران قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار تهران بر کاهش مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، استاندار تهران در نخستین جلسه حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی استان تهران گفت: مصرف ۴۸ درصدی آب درحوزه کشاورزی استان عدد بالایی است و باید برای کاهش هشت درصدی مصرف آب در این بخش، هدف گذاری و برنامه ریزی شود. علیرضا فخاری افزود:کشت غرقابی برای کشاورزی منسوخ شده و باید با یک آمایش جدید در حوزه کشاورزی و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه، زمین‌هایی با پایه کشت غرقابی را شناسایی و در صورت امکان ، آنها را به آبیاری زیرسطحی و قطره‌ای مجهز کنیم. استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در حوزه فاضلاب و پساب گفت: توسعه طرح فاضلاب و بازچرخانی آب در استان تهران با کمک بخش خصوصی یکی از راهکارهای مناسبی است که سبب می‌شود، آب تولید شده از طریق بخش خصوصی ارزان‌تر به دولت فروخته شود. علیرضا فخاری افزود: با جدی گرفتن تنش آبی و پیگیری رفع هدر رفت آب در همه حوزه‌های مسکونی، کشاورزی و صنایع می‌توانیم از بحرانی شدن وضع آب جلوگیری کنیم. استاندار تهران با اشاره به اهمیت تشخیص مسیرهای هدر رفت آب برای رفع این معضل گفت: در حوزه آب پایتخت نباید از تنش به بحران برسیم. علیرضا فخاری افزود: مسئولان حوزه آب استان تهران باید با برآورد صحیح، زمان رسیدن به بحران را هم مشخص کنند تا برنامه ریزی ها طبق این سنجش‌ها صورت بگیرد. استاندار تهران با اشاره به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در حوزه سدها و منابع آبی افزود: باید برای شرایط بحرانی آماده باشیم و از متولیان این حوزه می‌خواهم پیشنهادهای خود را به شورای عالی برنامه ریزی استان ارائه دهند. علیرضا فخاری همچنین برضرورت فرهنگ سازی، آگاهی و همراه سازی مردم برای جلوگیری از هدر رفت آب تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • کشف ۴ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی قاچاق از ۴ خودروی شوتی
  • تاکید استاندار تهران بر کاهش مصرف آب
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز
  • سه فرهنگسرای مجهز در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد
  • خریداری ۴۰ خانه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای ایجاد فضای فرهنگی
  • فرهنگسراهای عسلویه، دلوار و بنک به بهره‌برداری می‌رسد
  • کشف ۳ میلیارد تومانی مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران