Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:07:22 GMT

به دنبال آفتاب؛ پیوست نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۸۶۰

به دنبال آفتاب؛ پیوست نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران

تهران - ایرنا - سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی امروز آغاز به کار کرد که سرمای پیش‌بینی شده هواشناسی همه را غافلگیر و دست به دامان آفتاب کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مستقر در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران هرچند سازمان هواشناسی در گزارش های روزهای اخیر خود سرمای روز پنجشنبه و بویژه بعد از برف شب گذشته را در برخی از استان‌ها پیش بینی کرده بود اما گویی دست اندرکاران نمایشگاه این مساله را جدی نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر موجب شد بسیاری از غرفه داران، اهالی رسانه، متولیان نمایشگاه و بازدیدکنندگان با سرمای هوای نمایشگاه مواجه شوند و برای گرم شدن روی پله های مصلای امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه، بنشینند و خود را با آفتاب گرم کنند.
غرفه داران کودک و بخش ناشران دانشگاهی و به تبع آن بازدیدکنندگان و حاضران در این بخش ها گویا بیش از دیگران درگیر سرمای هوا هستند و تنها امیدوارند که روزهای آینده با استقبال بیشتر مخاطبان این کاهش دما جبران شود.
سردی هوا در فضای نمایشگاه در حالی است که برخی غرفه داران معتقدند با تعبیه سیستم های گرمایشی می شد این نقص را رفع و از بروز این مشکل پیشگیری کرد.
ادامه چینش کتاب در بسیاری از غرفه ها در حالی که نصف روز از آغاز به کار نمایشگاه گذشته بود، رفت و آمد کولبران کتاب در برخی راهروها و ایجاد مزاحمت در رفت و آمد بازدیدکنندگان، ازدحام مردم در مقابل عابربانک های صدور بن کارت که اعلام شد با ارائه رمز هم قابل استفاده نبودند و نیز قطع شدن دستگاه کارتخوان برخی غرفه ها، ، دیگر مشاهدات روز نخست سی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.
در کنار این همه آذین بندی خاص و سنتی برخی غرفه‌ها با سقف حصیر و گلدان های دیواری و یا چینش متنوع و با سلیقه برخی کتاب ها درکنار جنب و جوش مهمانان چینی و استقبال بازدیدکنندگان بویژه جوانان و هم‌وطنان ساکن شهرهای دیگر از نمایشگاه بازار گرمی را در نمایشگاه به راه انداخته بود.
فراهنگ**3009**1355

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب 98 نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه گفت: عملیات اجرایی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است.


 او افزود: هم‌اکنون بخش‌های مختلف مصلای امام خمینی (ره) به ستاد برگزاری سی‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل داده شده است و تلاش خواهد شد تا فرایند آماده‌سازی بخش‌ها مطابق جدول زمان‌بندی انجام شود و تا شروع در نوزدهم اردیبهشت (۱۴۰۳) آماده بهره‌برداری باشد.


مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه همچنین با بیان اینکه هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم انجام شده است، بیان کرد: برگزاری جلسه‌های مختلف با این سازمان‌ها و نهادها در حال برگزاری است و به تناوب بازدید از محل نمایشگاه و بازدید مکان استقرار دستگاه‌ها نیز انجام خواهد شد.


به گفته تیموری، نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی، ناشران خارجی و فعالیت‎های فرهنگی در اختیاران مدیران این کمیته‌ها قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات به مصلی نیز آغاز می‎‌شود تا چیدمان داخلی مصلی برای نمایشگاه شکل بگیرد


سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 انتهای پیام



 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • مصلی آماده میزبانی از نمایشگاه کتاب می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب