Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:01:09 GMT

پزشکیان از کارخانه طلای زرشوران تکاب بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۸۶۲

پزشکیان از کارخانه طلای زرشوران تکاب بازدید کرد

مهاباد - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب در جنوب آذربایجان غربی بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان که روز چهارشنبه در سفر به این شهرستان با همراهی نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف این کارخانه از جمله سد باطله و سامانه پایش آنلاین این کارخانه از نزدیک دیدن کرد و فرآینده تولید طلا و وضعیت زیست محیطی در این مجتمع معدنی و صنعتی را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکیان همچنین به بررسی اقدامات کنترلی کارخانه طلای زرشوران تکاب در بخش آلایندگی و شاخص های زیست محیطی پرداخت و بر افزایش حداکثری تولید و ارتقای سطح ایمنی در این مجتمع تولید طلا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، کارخانه طلای زرشوران تکاب در کنار معدنی به همین نام بزرگترین مجتمع استحصال و فرآوری طلا در منطقه خاورمیانه است که با ظرفیت اسمی تولید سالانه سه تن شمش طلا در سال 1393 با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.
هم اینک بیش از 800 نفر در این معدن و کارخانه طلای زرشوران تکاب مشغول به کار هستند.
شهرستان تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق آقدره و زرشوران است و با داشتن بیش از یکصد تن ذخیره طلا در کوه های خود یکی از قطب های تولید این کانسنگ معدنی در کشور به شمار می رود.
در حال حاضر چهار واحد تولید و استحصال طلا در کنار این معادن فعالیت می کند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و معادن طلا و سنگ یکی از محورهای توسعه این شهرستان شناخته شده است.
7514/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مجلس نايب رييس بازديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • طرح تولید مس کاتد در آذربایجان شرقی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان