Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:48:17 GMT

دفاع مقدس؛ بازنمایی گفتمان و تفکر پایداری

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۸۸۹

دفاع مقدس؛ بازنمایی گفتمان و تفکر پایداری

تهران- ایرنا- حماسه های جوانان این مرزوبوم در دوران پرافتخار دفاع مقدس، هرگز از خاطره ایرانیان پاک نخواهد شد و این گنجینه‌ای ارزشمند که از وجود شهیدانی پاکباز و بی‌ادعا در دفاع از میهن غنی شده است، گفتمان و تفکر پایداری را در این سرزمین نهادینه می کند.

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ تجاوز و یورش همه جانبه رژیم بعث عراق به مرزهای مختلف ایران سبب شد تا رزمندگان دلاور با تمام وجود و اراده ای پولادین در برابر متجاوزان و حامیانش صف آرایی و ماشین جنگی صدام را متوقف کنند و درسی فراموش ناشدنی را به دشمنان این مرز و بوم بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه های مختلف در هفته گذشته با انتشار گزارش ها و مطالبی حماسه های این دوران را بررسی کردند.

** جانفشانی شهیدان در جنگ تحمیلی؛ ترسیم الگویی کارآمد از ایثار
تجلیل از شهیدان به ترسیم الگویی کارآمد از ایثار برای نسل جوان می انجامد تا آنها با تاسی از سیره این افراد، حافظ و پاسدار حریم وطن و آرمان های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان باشند.

روزنامه «ایران» در گزارشی با عنوان «روز ملی غیرت»، نوشت: تدبیر امام(ره) با اعلام روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش که پاسخی درخور به دلمشغولی‌های افراد دلسوز بود به کمال رسید ویک بار دیگر ارتش را از جایگاه و موقعیت حافظ تمامیت ارضی وگستردن سایه امنیت برسر آحاد مردم برخوردار نمود. امام خمینی(ره) در این پیام با عنوان فرمانده کل قوا زمینه بازگشت قوام و انضباط به ارتش را ایجاد و راه حضور پرتوان ارتش درصحنه‌های پشتیبانی از نظام ودفاع از استقلال وکیان کشور را فراهم آوردند. از آن مقطع همه ساله روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شده و بار دیگر حماسه آفرینی‌های دلاورمردان نیروهای سه گانه ارتش بویژه نیروی زمینی گرامی داشته می‌شود و ارتشیان با برگزاری مراسم رژه توانمندی‌های خود را همزمان در سرتاسرکشور در معرض تماشا قرار داده و یک صدا سرود فداکاری و ایثار سرمی دهند.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «برگی از حماسه خلیج فارس» آورد: دوران هشت سال دفاع مقدس، گنجینه‌ای ارزشمند از وجود انسان‌های پاکباز و یادآور حماسه‌های ماندگار مردان پاک و بی‌ادعایی است که برای سربلندی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور، رهسپار جبهه‌های نبرد شدند و بهترین سال‌های زندگی خویش را صرف دفاع از وطن کرده و در این راه جان خود را فدای امنیت و آسایش مردم کردند.

در صفحات تاریخ پر از حماسه‌ ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس، به شهدایی برمی‌خوریم که شجاعت، دلاوری، ایمان و صداقت آنان هر انسان آزاده‌ای را به تفکر و کرنش وا می‌دارد. شهید «دریادار علی زارع نعمتی» از جمله شهدای فرمانده شاخص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که خدمات بی‌نظیری را برای برقراری امنیت و آرامش در مرزهای آبی کشور در دوران دفاع مقدس به انجام رساند.دریادار زارع نعمتی در سال 1355 تحصیلات عالیه خود را در دانشکده علوم دریایی لیورنو ایتالیا در رشته فرماندهی کشتی آغاز و در سال 1359 و در حالی که رویدادهای انقلاب اسلامی را در ایتالیا پی می‌‌گرفت به درجه ناوبان دومی مفتخر شد.

روزنامه «جوان» در گزارشی با عنوان «مدافع فاو با دشمن خارجی و مشکلات داخلی توأمان می‌جنگید» آورد: اواخر جنگ خودم شاهد بودم که از مواد غذایی گرفته تا مهمات برای ما جیره‌بندی شده بود. ما یک خمپاره 60 داشتیم که دو روز یک‌بار سه گلوله در اختیارمان می‌گذاشتند. یعنی روزی یک و نیم گلوله خمپاره سهمیه داشتیم. یا هر گردانی دو ماشین در اختیار داشت که، چون بنزین را کوپنی کرده بودند می‌گفتند یکی از آن‌ها را بخوابانید و فقط از یکی استفاده کنید.

29 فروردین ماه 1367 شبه جزیره فاو پس از حدود 14 ماه تصرف توسط نیرو‌های ایرانی، با تک سنگین ارتش بعث عراق بازپس گرفته شد. سقوط فاو شروع مقطع تلخی از جنگ بود که ابتکار عمل را از دست نیرو‌های ایرانی خارج کرد. پس از فاو، نوبت به جزایر مجنون، شلمچه و دیگر نقاطی رسید که سال‌ها برای تصرف آن‌ها زحمت کشیده شده بود و حالا با یورش‌های کم سابقه لشکر‌های زرهی دشمن یکی پس از دیگری سقوط می‌کردند. بررسی چرایی تغییر صحنه جنگ در ماه‌های پایانی آن زمان مجال زیادی می‌طلبد. در ظاهر 2جبهه پس از عملیات موفق کربلای 5 رویه‌ای متضاد در پیش گرفته بودند.

روزنامه «جوان» در گزارشی با عنوان «8 روز قبل از تشکیل سپاه «پاسدار» شدم» آورده است: 40 سال از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دوم اردیبهشت ماه 1358 می‌گذرد. چهار دهه پرفراز و نشیب که انقلاب اسلامی در هر سال و هر روزش با چالش‌های گوناگونی رو‌به‌رو بود و در مقابل تمامی این چالش‌ها سبزپوشان پاسدار در صف اول مبارزه قرار گرفتند. امسال 40 سالگی سپاه را در حالی جشن می‌گیریم که اقدام اخیر دولت امریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه برگ زرین دیگری بر افتخارات این نهاد انقلابی افزود. آنکه دشمن بیشتر از همه با او دشمنی می‌کند، بیشترین خدمات را به جبهه خودی و بیشترین ضربات را به جبهه دشمن وارد کرده است.

در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت‌وگویی با جانباز احمد اسلیمی از پاسدار‌های دوره اولی انجام دادیم تا با حال و هوای سپاه در روز‌ها و ماه‌های اول تشکیلش بیشتر آشنا شویم. اسلیمی از انقلابی‌های اهل اصفهان است که در تهران به عضویت سپاه درآمد.

این روزنامه با انتشار عنوان «تشکیل سپاه مانند معجزه‌ای بود که به امام (ره) الهام شد» نوشت: نوع حکومت ما در هیچ جای دنیا نمونه‌اش وجود ندارد و می‌طلبید این حکومت برای دوام و بقایش ساختاری داشته باشد که ضربه‌پذیر نباشد. اگر بسیج و سپاه در آن سال‌ها نبودند معلوم نبود الان وضعیت کشور چگونه بود. اگر سپاه در جنگ حضور نداشت ما توان جنگیدن با ابرقدرت‌های آن زمان را نداشتیم.

تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ ضمن نشان دادن عمق کینه دشمنان از این نهاد انقلابی، به یک عامل وحدت‌بخش در کشور تبدیل شد. مسئولان لباس‌های سبز رنگ سپاه را بر تن کردند و مردم بار دیگر تأکید کردند اگر سپاه پاسداران نباشد چشم طمع دشمنان امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد. سردار محمدحسین دینی از نیرو‌های قدیمی و پیشکسوت سپاه پاسداران است که از روز‌های حضور در کمیته و دفاع مقدس تا دوران سازندگی و همین امروز شاهد فعالیت‌های سپاه در تمامی عرصه‌ها بوده است. در روز‌هایی که سیل ویرانگر به شمال و غرب کشور آسیب و خسارت‌های زیادی زده بود اعضای سپاه و بسیج از نیرو‌های پیشرو برای امدادرسانی و خدمت به مردم بودند.

روزنامه «جوان» در گزارشی دیگر با انتشار عنوان «شهید شاخص جهان اسلام در سال 98» آورد: امسال سازمان بسیج مستضعفین «شهید جهاد عماد مغنیه» فرزند حاج رضوان را به عنوان شهید شاخص جهان اسلام معرفی کرده است. عماد مغنیه (حاج رضوان) کسی بود که از او به عنوان مغز متفکر عملیات حزب‌الله یاد می‌شد و فرزندش نیز پس از شهادت پدر قدم در مسیر مبارزه با صهیونیسم جهانی گذاشت. جهاد که در سال 98 از سوی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان شهید شاخص جهان اسلام معرفی شده است، در هشتم بهمن ماه 1393 در حالی که 23 سالش به اتمام نرسیده بود به وسیله حمله موشکی بالگرد‌های اسرائیلی به شهادت رسید.

این روزنامه با درج عنوان «دوم اردیبهشت عقد کردیم، هفتم عازم جبهه شد» نوشت: خانواده شهید امیرحسین سلیمانی‌مقام پیش از آغاز جنگ تحمیلی در خرمشهر ساکن بودند و سپس به تهران آمدند. امیرحسین با آغاز غائله کردستان، برای مقابله با ضدانقلاب به این خطه اعزام شد. با آغاز جنگ به منطقه سرپل ذهاب رفت و مدتی در آنجا دیدبانی کرد. او که متولد سال 40 بود اواخر اسفند سال 60 ازدواج کرد و در اردیبهشت 61 در منطقه شلمچه به شهادت رسید. خانم زهره رشیدیان همسر شهید می‌گوید که زندگی مشترک کوتاهی با هم داشتیم و در همین مدت کوتاه هم او بیشتر در جبهه حضور داشت تا خانه. او می‌گوید هنگام اعزام آخر قول داده بود که 20 روز بعد برگردد و درست سر 20 روز پیکرش به خانه برگشت.

روزنامه «جوان» در مطلبی با عنوان «تفکر انقلابی باعث آزادی خرمشهر شد» آورده است: پس از پایان عملیات فتح‌المبین، به‌سرعت مقدمات عملیات الی بیت‌المقدس فراهم شد. 37 سال پیش در چنین روز‌هایی جبهه‌های جنوب در تب و تاب عملیاتی بود که می‌خواست خرمشهر را آزاد کند. محمدمهدی کیان نیز یکی از رزمندگان حاضر در عملیات الی بیت‌المقدس بود. از آن دست رزمندگانی که مرور خاطرات سخت آن روزها، او را دلتنگ همرزمانشان می‌کند. با محمدمهدی کیان همکلام شدیم تا برایمان از روز‌های حضورش در جبهه و عملیات غرورآفرین بگوید.

سال 1357 حدوداً 14 ساله بودم و طبیعتاً سطح فعالیتم نسبت به افراد بزرگسال کمتر بود. اما همراه با همسن و سال‌های خودم خصوصاً در مدرسه و مسجد محل فعالیت می‌کردیم. من هم به سهم خودم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کردم. پس از پیروزی انقلاب در انجمن اسلامی مدرسه فعالیت داشتم و با بسیج همکاری‌ام را از سال 59 شروع کردم. ابتدا دوره‌های بسیج عمومی را سپری کردم. رزم‌های شبانه، نحوه گشت و ایست بازرسی و آشنایی با اسلحه و... را آموزش می‌دیدیم. این ارتباط تداوم پیدا کرد تا اواسط سال 60 که به عضویت بسیج ویژه درآمدم. هر کاری هم که از دستم بر می‌آمد از فرهنگی، توزیع و پخش نشریات سپاه، همکاری در نوشتن شعار‌های انقلابی روی دیوار شهر و... انجام می‌دادم.

این روزنامه در گزارشی دیگر با عنوان «جزئیات کشف پیکر 12 شهید دفاع مقدس در عراق» نوشت: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: در سومین روز فعالیت گروه‌های تفحص در سال جدید پیکر 12 شهید دفاع مقدس کشف شد. سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تداوم عملیات تفحص شهدا در سال جدید، گفت: در سومین روز از فعالیت گروه‌های تفحص در سال جدید پیکر مطهر 12 شهید دفاع مقدس در استان بصره پیدا شد. وی افزود: 9 تن از این شهدا در جزیره شلهه (بوارین)، یک شهید در منطقه عملیاتی رمضان در نهر کتیبان و 2 شهید در چم هندی پیدا شدند.

روزنامه «جمهوری اسلامی» با درج عنوان «پاکباز عرصه عشق و بهترین خلبان اف 4 جهان» آورد: دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نمادی از حماسه بزرگ عاشورای حسینی(ع) است که روح جهاد و شهادت طلبی را در کالبد جامعه به منصه ظهور رساند. یادآوری دلاوری، ایثارگری، فداکاری و رشادت های مردان مرد این مرز و بوم، برگی کوچک از تاریخ زرین هشت ساله دفاع مقدس خواهد بود که بازگوکننده مجد، عظمت و غرور ملی کشور عزیزمان ایران اسلامی می‌باشد.

اگر به حوادث تلخ و شیرین دوران انقلاب اسلامی بنگریم به پیروزی‌های حیرت‌انگیز و شگفت‌آوری برخورد خواهیم کرد که در راس آن ملت ایران در خط مقدم آن نیروهای مسلح و در این میان، ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از دین، عزت و استقلال کشور، آزادی، ولایت، جان و مال و ناموس مردم، حمایت از مظلومان و محرومان و... با پایمردی خود کسب نموده است. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروهایی است که نقش بسیار موثر و تعیین‌کننده در دفاع مقدس داشت و به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع، پاسخ‌های کوبنده‌ای به متجاوزین بعثی در همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی داد. در این میان مردان آسمانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه ای داشته و نقش مهمی را ایفا کرده اند.

روزنامه «اطلاعات» در گزارشی با انعکاس عنوان «شوخی های رزمندگان در جبهه ها» نوشت: 8 سال دفاع مقدس، 8 سال نبرد و حضور در مناطق جنگی یادگارهای کوچک و بزرگ برای ما به جا گذاشته است. ادبیات جبهه یکی از آنهاست که می توان مطایبه و شوخی های میان رزمندگان را زیرمجموعه آن دانست. در این ستون، گزیده هایی از مطایبات میان دلاوران میهن از میان خاطرات آنها تقدیم می شود.

استاد سرکار گذاشتن بچه‌‌ها بود. روزی از یکی از برادران پرسید: «شما وقتی با دشمن روبه‌رو می‌شوید برای آنکه کشته نشوید و توپ و تانک آنها در شما اثر نکند چه می‌گویید؟» آن برادر خیلی جدی جواب داد: «البته بیشتر به اخلاص برمی‌گردد والا خود عبادت به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند. اولاً باید وضو داشته باشی، ثانیاً رو به قبله و آهسته به نحوی که کسی نفهمد بگویی: اللهم ارزقنا ترکشاً ریزاً بدستنا یا پاینا و لا جای حساسنا برحمتک یا ارحم‌الراحمین». طوری این کلمات را به عربی ادا کرد که او باورش شد و با خود گفت: «این اگر آیه نباشد حتماً حدیث است». اما در آخر که کلمات عربی را به فارسی ترجمه کرد، شک کرد و گفت:«اخوی غریب گیر آورده‌ای؟»

این روزنامه با درج عنوان «عملیات دریا دلان ارتش علیه دزدان دریایی»، آورد: در باره دستاوردهای تکاوران نیروی دریایی ارتش سخن بسیار است. از دفاع 34 روزه خرمشهر، نقش تکاوران در انهدام سکوهای نفتی عراق در هفتم آذر و سایر رشادت ها صحبت ها به میان آمده است، اما از موفقیت­ها و دستاوردهای جدید این نیرو، کمتر صحبت شده است. از این رو بر آن شدیم اطلاعات عملیات رعد یک به عنوان یکی از بزرگ­ترین افتخارت تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش را ارائه کنیم.

از سال 1991 با سرنگونی حکومت دیکتاتوری ژنرال محمد زیادباره سومالی وارد جنگ­های داخلی و ستیزهای قومی شد که حاصل آن بعد از ده­ها سال، فقر و محرومیت مردم این کشور بوده است. از سال 2005 میلادی دزدی مدرن دریایی در سواحل سومالی مورد توجه جامعه بین ­المللی قرار گرفت. دزدان دریایی سومالیایی با استفاده از تجهیزات جنگی مدرن در خلیج عدن و نزدیک تنگه ب­اب المندب اقدام به ربایش کشتی­ها و هدایت آن ها به سواحل سومالی کرده و با گروگان­گیری کشتی، خدمه و بار درخواست باج­های سنگین چند میلیون دلاری می کنند.

** آثار دفاع مقدس؛ روایت هایی از پایداری رزمندگان
ثبت روایت ها و سیره شهیدان حماسه های دفاع مقدس بیانگر پایداری شهیدان و ایثارگرانی است که برای دفاع از کیان وطن با عزمی راسخ و در برابر دشمن صف آرایی کردند.

روزنامه «جوان» در گزارشی، عنوان «عارف 12 ساله بزرگ مردی کوچک بود» را منتشر کرد و نوشت: با وجود اینکه رضا در جبهه در موقعیت‌های سختی قرار گرفت ولی نه ترس بر او غالب شد نه فکر رفتن به سرش افتاد. او آمده بود تا آخرش بماند. در تخریب همراه بچه‌های تخریب شرکت داشت. کار‌های خدماتی متعدد و شاید خسته‌کننده برعهده می‌گرفت.

هر کدام از رزمندگان دفاع مقدس ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کرد. با اینکه همه در اعتقاد و ایمان مشترک بودند ولی برخی ویژگی‌های شخصیتی موجب به وجود آمدن ماجرا‌های شنیدنی زیادی می‌شد. همین ویژگی‌های شخصیتی نام رزمنده‌ای به نام شهید حسین فهمیده را ماندگار می‌کرد و از یک رزمنده دیگر حسین علم‌الهدی می‌ساخت. زندگی رضا پناهی عارف هم چنین است. با وجود عمر کوتاه پر از ایثار و فداکاری‌های فراوان است که آدمی را به شگفت وا می‌دارد که چگونه نوجوانی 12 ساله به چنین عظمتی دست پیدا می‌کند.

مدت زیادی از انتشار کتاب «عارف 12 ساله» نمی‌گذرد و کتاب توانسته است با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود و خوانندگانش را با جنبه‌های مختلف زندگی این شهید بزرگ آشنا کند. رضا سن و سال زیادی نداشت که تصمیم گرفت عازم جبهه شود. هنوز پا به دوران دبیرستان نگذاشته بود که تصمیم گرفت به جبهه برود. رفتن نوجوانی در آن سن و سال به جبهه برای خانواده و فرماندهان عجیب و غیرممکن بود.

پژوهشم**2059**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بررسي رسانه ها دفاع مقدس ما و شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» به مناسبت بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سه شنبه 4 تیرماه 1403، مراسم بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس»  با عنوان «شن‌ها مامور خدا بودند» درسالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی در حاشیه همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی حوادث مهم دفاع مقدس است و در سیاستگذاری های اجرایی، برنامه هایی را در طول سال برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با هدف جلوگیری از فراموشی و تحریف وقایع، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به واقعه طبس و شکست حمله نظامی آمریکا در سال 59 گفت: به پشتوانه هوشیاری ملت ایران، امام عظیم شان انقلاب و رهبری حضرت آقا در طی این سال‌ها همچنان خط مبارزه ملت ما با استکبار و شیاطین پر رنگ تر شده و ملت های آزاده دنیا از آن بهره می گیرند و مسیر سعادتی که این انقلاب باز کرد، همچنان گشوده تر در حرکت است.

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: موضوع شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هم از آن وقایع تاریخی است که باید به دقت به آن پرداخته شود و تحلیل مناسبی از وضعیت مبارزه استکبار با ملت ایران را ترسیم کنیم که این کار در حال شکل گیری است و مهمترین نکته آن این است که این موضوع زنده باقی می ماند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه هر روز ملت ما مستحکم تر به مسیر خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مردم برای انتقال مفاهیم تاریخی به نسل های بعدی در این اماکن و مراکز مهم انقلاب حضور پیدا کنند تا با مبانی اصلی انقلاب آشنا شوند و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

همچنین در این مراسم محمد کریمی فعال رسانه ای  با نگاهی به رویداد‌های اتفاق افتاده پس از واقعه طوفان شن تا طوفان الاقصی گفت: امروز جنگی بزرگ‌تر از جنگ سخت برای گرفتن مرز‌ها رخ داده است. جنگی فراتر از جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم. امروز در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته‌ایم که این میدان مستقیما با تفکر و رسانه ارتباط دارد و اثرگذارترین گلوله‌ها در این عرصه، واژه‌ها هستند. ما امروز زیر بمباران اطلاعاتی ـ عملیاتی هستیم که تا به امروز تجربه نشده است. امروز در میدان عملیات روانی برای جا به جایی اراده‌ها و دستکاری دستگاه محاسباتی ذهن‌ها اقداماتی انجام می‌شود که جز باور داشتن به اراده الهی نمی‌تواند آن را خنثی کند.

کریمی تصریح کرد: از آغازین روز‌های نهضت انقلاب اسلامی دشمنان چند طرح را جلو بردند، اول همسو کردن حضرت امام (ره) با اهداف خود که به شکست انجامید، دوم ترور ایشان و متلاشی کردن انقلاب اسلامی که چندین طرح ترور برنامه‌ریزی شد، اما نهضت امام مورد عنایت و توجه حضرت حق بود و همه آن طرح‌ها ناکام ماندند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی در جنگ شناختی امروز تاکید کرد: ما با وجود عملیات‌های نظامی موفقی که داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم بر فضای مجازی آنطور که باید تسلط یابیم. سه حربه برای مقابله با انقلاب اسلامی از سوی دشمن به کار رفته که دهه‌ها سرمایه‌گذاری فکری، مالی و انسانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا ما را به زانو درآورند. اولین آن حربه‌ها، تحریف است که نمی‌گذارد خبر خوبی از ایران منتشر شود. این حربه اجازه نمی‌دهد راز ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم ورود واکسن فایزر به درستی تبیین شود و چیزی از میلیون‌ها بیماری که به خاطر عوارض این واکسن درگیر هستند، منتشر شود؛ همچنین حربه تحریف اجازه نمی‌دهد خبری از 30 خط تولید واکسن ایرانی به گوش کسی برسد.

سینمای دفاع مقدس از هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی پاسداری می‌کند

کریمی به دیگر راهکار‌های دشمن برای پیروزی در جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: سازمان تخریب نمی‌گذارد کسی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن صحبت کند و با ترسی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد کسی به میدان تبیین بیاید. سازمان تحریف و تخریب دست به دست هم داده‌اند تا مردم در جهت القائات آنها به خیابان‌ها بیایند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از فتنه‌های بسیاری گذشتیم تا به وعده صادق رسیدیم. توکل به خدا، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردمی که فرسنگ‌ها از مسئولان جلوتر هستند ما را تا به امروز یاری کرده است و در سایه تحریم‌ها، جنگ نرم و سخت و همه مشقت‌ها امروز به عنوان کشوری قدرتمند عضو باشگاه هسته‌ای و نظامی جهانی خود را مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/
 

همایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودند

دیگر خبرها

  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه