Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@05:15:33 GMT

ورود شورای نظارت بر صداوسیما بر مسئله «بخت‌آزمایی»

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۹۷۰

ورود شورای نظارت بر صداوسیما بر مسئله «بخت‌آزمایی»

خبرگزاری تسنیم: استفتاء آیت‌الله مکارم شیرازی و صحبت‌های اروز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران، مسئله «بخت‌آزمایی» و کسب درآمد‌های خاص برخی از اپلیکیشن‌ها و مسابقات تلویزیونی کار را به شورای نظارت بر صداوسیما کشاند. قرار است در جلسه بعدی این شورا، این موضوع مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: بار‌ها گفته‌ام که درآمد‌های مالی صداوسیما باید شفاف شوند. این ستاره مربع‌ها چه سرمنزلی دارند و نحوه درآمدشان چگونه است و این جوایز میلیونی چگونه بدست می‌آید؟ این‌ها همیشه ابهاماتی بوده که منتظر هستیم مسئولین ذیربط به این سوالات و ابهامات پاسخ بدهند. بایستی خیلی جدی‌تر از گذشته پیگیر گزارش‌هایی از سازمان صداوسیما خصوصاً بازرگانی سازمان باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتایی درباره یک مسابقه تلویزیونی پاسخ داده‌اند که کسانی که در این نوع مسابقات شبیه به بخت‌آزمایی شرکت می‌کنند کار حرامی انجام داده‌اند و مالک آن جوایز نیستند. امروز هم مقام معظم رهبری در خصوص کسب درآمد نامشروع عده‌ای صحبت کردند که عده‌ای بدون تلاش و زحمت درآمد‌های اتفاقی برایشان حاصل بشود قطعاً اگر این سرمنشایی در رسانه‌ای مثل صداوسیما باشد باید مورد بررسی و تحقیق جدی قرار بگیرد و البته باید این روند سریع‌ترمتوقف شود. تبعاً شورای نظارت در این موضوع ورود جدی خواهد داشت و این روند را قطعاً پیگیری می‌کند ان‌شاالله نتیجه تصمیم‌گیری‌هایش را هم اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این روند سریع‌تر متوقف شود به معنای این است که برخی از مسابقات تلویزیونی متوقف خواهند شد، تأکید کرد: آیا این منشأ درآمد صرف تبلیغات است یا اینکه کسب پول برای ایجاد یک درآمد ویژه در فضای اپلیکیشن مربوط به برخی از برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی است. البته برخی از اپلیکیشن‌ها هم هستند در عرصه‌های دیگر فرهنگی جامعه کار می‌کنند و تبلیغات آن‌ها در صداوسیما پخش می‌شود. در هر دو حالت به نظرمن باید صداوسیما راجع به آن یک تصمیم عاجل و جدی بگیرد که در فضای کشور این نوع اتفاقات، تکرار نشود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی بخت آزمایی شورای نظارت بر صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر، شاهد ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، پیوسته پیگیر نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم، اظهارداشت: برهمین اساس، مجوز انعقاد قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس را به شهرداری دادیم.

وی گفت: این موضوع در قالب 3 قرارداد توسط شهرداری مشهد دنبال می‌شود که قرارداد اول، منعقد شده و در مرحله آزمایش فنی و تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مقدمه‌سازی برای ورود آنها هستیم.

نژادحسین با بیان اینکه قرارداد دیگر، مربوط به خرید 130 دستگاه میدل‌باس بود، افزود: 30 دستگاه از این میدل‌باس‌ها تحویل شده ولی 100 دستگاه باقی‌مانده بخاطر تحریم‌ها و نقص‌های فنی و ... امکان تحویل به شهرداری را نداشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، مقرر شد معادل این یکصد دستگاه میدل‌باس، 59 دستگاه اتوبوس شهری خریداری و تحویل شهرداری مشهد شود.

نژادحسین با بیان اینکه در گام نخست، 10 دستگاه اتوبوس از این 59 دستگاه در اسفندماه سال گذشته تحویل و وارد چرخه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شد، گفت: مابقی این اتوبوس‌ها نیز ماهانه بین 10 تا 15 دستگاه تحویل شهرداری می‌شود؛ نقطه عطف این اتوبوس‌ها، تحویل یک دستگاه‌ اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در اردیبهشت‌ماه است.

وی افزود: اولویت بکارگیری این اتوبوس‌ها در مسیرهایی است که سرفاصله زمانی آنها بیش‌ از حد بوده و باید این سرفاصله کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهارکرد: یکی دیگر از قراردادها نیز مربوط به خرید 250 دستگاه اتوبوس بوده که 200 اتوبوس، 12 متری و 50 دستگاه نیز 18 متری دو کابین است.

نژادحسین گفت: توافقات کلی روی این قرارداد صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه شاهد انعقاد آن باشیم؛ روند ورود این ناوگان، از چند ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • خانم مجری جنجالی صداوسیما شهروند آمریکا از آب درآمد! | فیلم
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲