Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:09:31 GMT

رانش زمین چهار منزل روستایی را در کلات تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۴۹۹۷۳

رانش زمین چهار منزل روستایی را در کلات تخریب کرد

مشهد- ایرنا- فرماندار کلات گفت: در پی تداوم بارش شدید باران دیشب رانش زمین در روستای چرم کهنه این شهرستان موجب تخریب چهار واحد مسکونی شد اما در این حادثه کسی آسیب ندید.

مهدی ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخاطر جلوگیری از بروز حوادث احتمالی 15 منزل مسکونی در روستاهای چرم کهنه و ایدلیک واقع در دهستان کبودگنبد بخش مرکزی کلات تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به خسارات وارده به جاده ها نیز اشاره و بیان کرد: از آنجا که جاده های بین شهری مشهد - کلات و کلات - درگز باریک، کوهستانی و در برخی نقاط فاقد شانه خاکی مناسب هستند ریزش سنگ به داخل جاده موجب ناایمن شدن برخی نقاط می شود لذا رانندگان با وجود باز بودن این مسیرها باید هنگام تردد در آنها احتیاط بیشتری نمایند.
بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی راه ارتباطی روستاهای سنگانه، قره تیکان، قلیچ آباد، چهچهه، برجنگل و تقی آباد در شهرستان کلات در پی بارشهای دیروز بسته شده اند.همچنین با اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی موج جدید بارشها که از جمعه گذشته آغاز شده همچنان به شکل بارش پراکنده برف و باران سراسر استان به ویژه مناطق شمالی را تا پایان هفته جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مرکز شهرستان کوهستانی کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع شده است. روستاهای ایدلیک و چرم کهنه در مسیر کلات - درگز، با مرکز شهرستان 30 کیلومتر فاصله دارند.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در فاصله 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین 68 روستا دارد. 27 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. کلات از سمت شمال و شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان است.
3221/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث طبيعي رانش زمين كلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۴۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند

تین نیوز

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فردوس، از انجام عملیات ماسه آسفالت محور روستایی اسلامیه به سرند شهرستان فردوس به طول ۲.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اعتمادی مقدم، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس در خراسان جنوبی گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی و توسعه محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای، ماسه آسفالت راه روستایی اسلامیه سرند به طول ۲.۵ کیلومتر اجرایی شده است.

اعتمادی مقدم تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی در فروردین ماه سال جاری اجرایی شد که برای اجرای این عملیات حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: حوادث جاده ای همواره یکی از دغدغه های نگران کننده در طول راه ها بوده که امیدواریم با ارتقای ضریب ایمنی راه ها شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فردوس، در خصوص پروژه های راه روستایی در حال اجرا این اداره عنوان کرد: احداث راه روستائی نوق به انارستانک به طول ۴.۲ کیلومتر توسط این اداره در دست اقدام است.

اعتمادی مقدم در پایان متذکر شد: فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راه های حوزه استحفاظی اقدام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند