Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:23:25 GMT

پامپئو: مسیر مذاکره با کره شمالی «ناهموار» است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۰۰۷

پامپئو: مسیر مذاکره با کره شمالی «ناهموار» است

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مذاکرات با کره شمالی «چالش برانگیز» است، اما او مطمئن است که امکان خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ وجود دارد.

وی در مصاحبه‌ای که مشروح آن هفته آینده از شبکه «سی‌بی‌اس» پخش می‌شود، در مورد شکست مذاکرات اخیر میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ویتنام، با بیان اینکه دو کشور تاکنون چندین بار دیگر هم این مسیر را با هم پیموده‌اند، گفت: واشنگتن در گذشته مرتکب اشتباهاتی شده که دولت ترامپ دیگر آن اشتباهات را تکرار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: یکی از اشتباهات این بوده است که «ما در ازای مواردی بسیار اندک، پول بسیاری در اختیار آن‌ها قرار دادیم.»

او با رد نگرانی‌ها در مورد آزمایش تسلیحاتی اخیر کره شمالی و سفر کیم به روسیه، در مورد چشم‌انداز مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ گفت: «[این مسیر]ناهموار خواهد بود. چالش‌برانگیز خواهد بود. امیدوارم که چند فرصت دیگر برای گفت‌وگوی جدی گیرمان بیاید تا در مورد اینکه چطور باید این مسئله را پیش ببریم، گفتگو کنیم.»

پامپئو گفت: بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ها دیدار ترامپ و کیم آنقدر هم منفی نبوده و واشنگتن امیدوار است نتایج این دیدار به دستاورد‌های بیشتر منتهی شود، چراکه او «قطعا» هنوز خلع سلاح اتمی کره شمالی را امکان‌پذیر می‌داند، مشروط بر اینکه رهبر کره شمالی به وعده‌هایی که داده عمل کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «فقط بستگی به این دارد که رئیس کیم آن تصمیم راهبردی بنیادین را بگیرد، همانی را که بار‌ها و بار‌ها به خود من گفته، همانی که چند باری به رئیس‌جمهور گفته... این تصمیم راهبردی، نظامی نیست، بلکه یک تصمیم راهبردی سیاسی است که به عقیده ما رئیس کیم آماده اتخاذ آن است. البته فقط زمان مشخص می‌کند.»

وی با بیان اینکه ترامپ برای گفتگو‌ها محدودیت زمانی تعیین نکرده و تا زمانی که «حسن نیت» بر مذاکرات حاکم باشد این روند ادامه دارد، گفت: «اما اگر بر هم بخورد، اگر این اتفاق نیافتد، در آن صورت، روشن است که مجبور به تغییر مسیر خواهیم بود. اما مأموریت ما کاملا روشن است.»

این هفته یک مقام کره شمالی با انتقاد از مواضع پامپئو، گفت: تا زمانی که وزیر خارجه آمریکا مسئول مذاکرات باشد، پیونگ‌یانگ با واشنگتن مذاکره نمی‌کند. او گفت: آمریکا باید فردی «بالغ» را به عنوان مسئول مذاکرات معرفی کند. با این حال، پامپئو در مصاحبه با سی‌بی‌اس این مسئله را رد کرده و گفت: مقام پیونگ‌یانگ که این اظهارات را مطرح کرده، کارمندی سطح پایین بوده و نباید اظهارات او را چندان جدی گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو وزیر خارجه آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال