Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان گفت: حدود ۷۰ واحد مسکن مهر را می‌توان آماده‌سازی کرد و در اختیار سیل‌زدگان پلدختر قرار داد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا خالقی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در پلدختر200 واحد مسکن مهر وجود دارد که هنوز مالکین در آن‌ها سکنی نگزیدند و طبق مذاکرات انجام‌ شده این ظرفیت را دارد، این‌ها تعاونی‌ساز هستند و هر کدام مالک مشخص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون 32 واحد مسکن مهر در شهر پلدختر راضی و قانع شده‌اند که در ازای اینکه ماهانه 500 هزار تومان اجاره دریافت کنند این واحدها را پس از تکمیل توسط پیمانکار در اختیار سیل‌زدگان قرار دهند، افزود: بخشی از مطالبات پیمانکار را هم توانستیم پرداخت کنیم و  یک مقدار کلید، پریز و بحث انشعابات انجام شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان عنوان کرد: مقداری از این واحدها نیاز به انشعابات برق، گاز و غیره دارد تقاضا داریم که دستگاه خدمات‌رسان همراهی کنند تا خط انشعابات را در آینده نزدیک انجام دهیم و بتوانیم سریع‌تر به نتیجه برسیم.

40 قطعه زمین بدون معارض در مناطق سیل‌زده لرستان در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیمرئیس بنیاد مسکن در لرستان: هزینه ساخت خانه سیل‌زدگان در 2 مرحله پرداخت می‌شودبنیاد مسکن استان کرمان در بازسازی منازل مسکونی حمیدیه مشارکت دارد

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی این واحدها را نظافت کرده و خیرین هم آن‌ها را مفروش کردند، بیان کرد: قول‌نامه‌ها تنظیم شده‌ است، 32 واحدی که موجر امضاء کرده فقط جای امضای مستأجر آن خالی است و با معرفی فرمانداری قرار شد که کسانی که بیش‌ترین استحقاق را دارند و یا در ورودی شهر هستند بتوانند سر و سامان ببینند و با معرفی نامه‌ فرمانداری بیایند و اجاره‌نامه را امضا کنند و بعد  یک‌ ساله در این واحدهای مسکن مهر ساکن می‌شوند.

خالقی با تأکید بر اینکه پس از یک‌ سال بحث اسکان دائمی این افراد پیگیری و تعیین‌ تکلیف می‌شود گفت: در حال حاضر 20 واحد برای اسکان آماده است، برای مابقی هم پیمانکار و هفت گروه مقاطعه‌کار گچ‌کار و سفیدکار از خرم‌آباد به پلدختر اعزام کردیم و در حال کار هستند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: حدود 70 واحد مسکن مهر را می‌شود آماده‌سازی کرد و در اختیار سیل‌زدگان پلدختر قرار داد، این سریع‌ترین روش بود تا به نتیجه برسیم و دستگاه خدمات‌رسان ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

محمد اطهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اجرای برنامه طرح هادی در روستاهای استان قم از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است بیان کرد: ۱۲۴ روستای بالای جمعیت ۲۰ خانوار و ۴۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار در استان قم طرح هادی دارند که از سه سال گذشته تاکنون بازنگری برخی از این طرح‌ها در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم گفت: دوره طرح هادی روستاها ۱۰ ساله است و بازنگری طرح‌های هادی در روستاهای استان قم به پیشنهاد مسوولان محلی از جمله دهیاری‌ها و شورای های اسلامی روستاها از سال ۱۴۰۰ در دستور کار است و تاکنون برای ۷۴ روستا این بازنگری‌ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: طرح صدور سند رسمی برای اراضی کشاورزی استان قم از سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ سند اراضی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار جمعیت صادر شده است.

اطهری ادامه داد: ۲۰ هزار و ۳۷۰ سند برای اراضی روستایی و ۳ هزار و ۴۱ سند کشاورزی مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان قم است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در حوزه ساخت مسکن گفت: سال گذشته ۵۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در استان قم تحویل شد.

وی افزود: تا پایان سال جاری ۴ هزار واحد مسکونی از نهضت ملی مسکن استان به متقاضیان تحویل می‌شود و در حال حاضر ۳۰۰ واحد مسکونی نیز تکمیل شده و آماده برای بهره برداری است.

آمار پروژه‌های در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

اطهری ادامه داد: هم اکنون ۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در شهرک پردیسان، ۴ هزار واحد مسکونی در سایت طایقان، ۴۱۰ واحد مسکونی در شهرهای جعفریه، کهک و قنوات در حال ساخت است.

وی با اشاره به برنامه افتتاح واحدهای مسکونی بیان کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت امسال، ۱۶۱۰ واحد مسکونی در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال، ۳۳۰ واحد دیگر به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و ۲۶۰ واحد نیز به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به ماموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار اصلی بنیاد مسکن، رسیدگی به مسکن اقشار نیازمند و محرومان روستایی است.

وی عنوان کرد: در دهه‌های گذشته زلزله‌های بزرگی در کشور رخ داده که حجم خسارت‌های مالی و جانی در این حوادث زیاد بوده است؛ اما این خسارت‌ها در سالهای اخیر به حداقل رسیده که این امر نشان از مقاوم سازی خانه‌های روستایی دارد.

اطهری بیان کرد: در استان قم ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانواده به صورت دائم در روستاها سکونت دارند که تا سال ۸۴ تنها ۷ درصد از منازل روستایی مقاوم سازی شده بود.

۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم ادامه داد: تاکنون ۹ هزار ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند که امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ تمامی خانه‌های مسکونی در روستاهای استان قم مقاوم سازی شوند.

وی با بیان اینکه سهمیه استان قم در سال جاری برای مقاوم سازی ۲ هزار واحد است افزود: تاکنون ۷۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و ۳۰۰ واحد دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

اطهری بیان کرد: دولت سیزدهم برای مسکن روستایی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۵۳ قطعه زمین به روستاییان استان قم واگذار شد که این آمار از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان قم ۶ هزار و ۸۱۵ مورد بوده است.

کد خبر 6083052

دیگر خبرها

  • بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • تولید مسکن در سقز به جد رصد و تسهیلگری شود
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان