Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:24:32 GMT

اصفهان| جایگاه علمی زبان عربی باید بیش از پیش تقویت شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۱۰۵

اصفهان| جایگاه علمی زبان عربی باید بیش از پیش تقویت شود

مدیرگروه عربی و زبان‌شناسی دانشگاه لبنان گفت: زبان عربی به عنوان یک زبان علمی است که متاسفانه جایگاه پیشین خود را از دست داده و سعی می‌کنیم در اهداف همایش جایگاه علمی آن را بازگردانیم. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مها خیربک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهاندرباره اهداف درباره اهداف همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های جهان و میزان رضایتش از این همایش اظهار داشت: ایرانی‌ها همیشه به عنوان پیشگام در همه مسائل قدم برداشته‌اند به ویژه در مسئله نحو زبان عربی نیز ایرانیان همیشه جزو نخستین‌ها بوده‌اند، امیدوارم بتوانیم از این همایش به بهترین نحو استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی درباره تقویت زبان عربی در میان ملت‌های مختلف مسلمان افزود: از آن‌جا که ایران همیشه دست بالایی در ایجاد روابط مثبت میان کشورهای عربی را داشته و همیشه پرچم‌دار علم بوده می‌توانیم مهارت‌های زبانی و مهارت‌های علمی را تقویت کنیم، همه این ارتباطات به سوی آینده‌ای بهتر و درخشان‌تر پیش‌می‌برد.

مدیر گروه عربی و زبان شناسی دانشگاه لبنان درباره مقاله ارائه شده‌اش در این همایش خاطرنشان کرد: زبان عربی به عنوان یک زبان علمی است که متاسفانه آن را از دست داده‌ایم و از رتبه خود پایین‌تر آمده، زبان عربی در دوره عباسی در اوج خود قرار داشت، سعی بر این داریم تا زبان عربی را به سمت منطق و ریاضی و فلسفه برده تا به صورت علمی‌تر انجام دهیم.

اصفهان| بررسی محورهای علمی زبان عربی در دومین روز همایش بین‌المللی گروه‌های عربی جهاناصفهان| مدیر گروه عربی دانشگاه بصره: ایران مهد اسلام ناب محمدی استاصفهان| سرفصل‌های رشته عربی دانشگاه‌ها یکسان شود

وی تصریح کرد: حضرت سلیمان فرمودند هر کس خانه پروردگار را خراب کند کافر است در این سخن پروردگار به معنای زبان است و ما برای زبان یک شکل ظاهری و یک شکل باطنی در نظر می‌گیریم.

مها خیربک درباره مهم‌ترین نکته‌های این همایش بیان کرد: برگزاری این همایش بسیار خوب و با برنامه‌ریزی بود و حضور شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف سبب خرسندی است، همایش مدیران گروه‌های زبان عربی در ایران پایه‌گذاری شده و این برای من جالب بود و بحث‌های ارائه شده در این همایش بسیار قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم همایش بین‌المللی مدیران گروه‌های عربی جهان با حضور بیش از 200 مدیر گروه از دانشگاه‌های سراسر جهان از سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه در تالار امام (ره) دانشکده زبان دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ثبت‌نام آزمون بسندگی زبان عربی از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام آزمون بسندگی زبان عربی از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر
  • سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛آخرین مهلت ارسال مقالات
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی