Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@08:31:58 GMT

ظریف: شش ماه پیش به آمریکا پیشنهاد تبادل زندانی دادیم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۴۳۷

خرداد: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که این کشور شش ماه پیش به آمریکا پیشنهاد تبادل زندانی داده است.
آقای ظریف که به نیویورک سفر کرده در یک مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخ گفت که آمریکایی‌ها تا الان به این پیشنهاد پاسخی نداده‌اند.
او گفت: "شش ماه پیش به آمریکایی‌ها گفتیم آماده تبادل زندانیان آمریکایی در ایران با ایرانیانی که به خاطر قوانین تحریم در آمریکا یا به خواست آمریکا در کشورهایی دیگر حبس شدند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ پاسخی نیامد. اگر حرفی غیر از این به شما بزنند دروغ می‌گویند.”
آقای ظریف گفت که ایران اتهامات زندانیان خود در آمریکا را "ساختگی” می‌داند و آمریکا هم اتهام زندانیان خود را در ایران. او خطاب به آمریکا گفت: "بیاید تبادل (زندانی) کنیم. من آماده این کار هستم و اختیار کافی برای انجام آن را دارم.”
زمانی که آقای ظریف برای پیشنهاد تبادل زندانی از سوی ایران مشخص کرده تقریبا همان زمانی است که آمریکا تحریم‌های هسته‌ای ایران را برگرداند.
پست توییتر از @bbckalbasi: از جمله حرفهای خبر سازی که ظریف زد «۶ ماه پیش به آمریکایی‌ها گفتیم آماده معاوضه زندانیان آمریکایی در ایران با ایرانیانی که [به خاطر قوانین تحریم در آمریکا یا به خواست آمریکا در کشورهایی دیگه] حبس شدند، هستیم. هیچ پاسخی نیامد. اگر حرفی غیر از این به شما بزنند دروغ میگویند.»موضوع تبادل زندانی میان ایران و آمریکا پیش از این هم بارها مطرح شده است.
بلافاصله بعد از اجرای توافق هسته‌ای ایران در اواخر دی ماه ۱۳۹۴ خبر تبادل چند زندانی میان ایران و آمریکا منتشر شد که در آن زمان برای بسیاری خبری غیر منتظره بود.
حدود یک سال پیش هم مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بدون آن که درباره آمادگی کشورش برای تبادل زندانی با ایران اظهار نظر کند، گفته بود آزادی زندانی‌های آمریکایی حداقل کاری است که ایران می‌تواند انجام دهد.
این اظهار نظر آمریکا بلافاصله بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌‎ای ایران (برجام) صورت گرفت که به بازگشت کامل تحریم‌های آمریکا علیه ایران منجر شد.
تحریم نفتی ایران از جمله این تحریم‌ها است که آمریکا دو روز پیش با تمدید نکردن معافیت خرید نفت ایران برای بعضی کشورها، اجرای آن را به صورت کامل آغاز کرد.
آقای ظریف در سخنان امروز خود در نیویورک گفت که ایران به صادرات نفت خود از طریق تنگه هرمز ادامه خواهد داد و هشدار داد که اگر آمریکا تلاش کند صادرات نفت ایران را متوقف کند باید برای پیامدهای آن آماده باشد.
منبع: پرس تی وی برچسب ها: ظریف ، آمریکا ، تبادل زندانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف آمریکا تبادل زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا