Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش بین‌المللی مالاریا هم زمان با روز جهانی مالاریا با حضور علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، نماینده سازمان بهداشت جهانی و برخی از مسئولان این حوزه در چابهار در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش گزارشی از میزان شیوع مالاریا در ایران و جهان ارائه و آخرین یافته های کنترل و مبارزه با مالاریا بررسی می شود، همچنین حمایت‌های قانونی صورت گرفته در این حوزه، نقش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران در حمایت از برنامه حذف مالاریا، دستاورد‌های استراتژی حذف مالاریا، ارتباط توسعه و مالاریا و اعلام حمایت سیاسی از این برنامه در استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر ابتلای محلی مالاریا در ایران به جنوب استان سیستان و بلوچستان و قسمتی از هرمزگان مربوط است و بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو)، تا سال ۲۰۲۰ ایران و عربستان به حذف مالاریا خواهند رسید.

در ابتلای این مراسم امینی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  اظهار کرد: بیماری مالاریا درد‌های زیادی را برای بشر ایجاد کرده و ایران قرار است تا سال ۲۰۲۰ این بیماری را حذف کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تعهد حذف ریماری مالاریاست و الویت اصلی این دانشگاه پاسداشت از مرز‌های بهداست و درمان است.

امینی فر افزود: در سال ۹۷ انتقال محلی مالاریا به ۹ مورد کاهش پیدا کرده و تا به امروز هیچ مورد محلی مشاهده نشده است و قاچاق سوخت از پاکستان یکی از مشکلات جدی ما برای مبارزه با بیماری مالاریاست.

امینی فر گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در حاشیه شهر‌های استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند و ما با کارشناسان و مراقبان بهداشت وضعیت بهداشتی آنهارا به زور مرتب کنترل می‌کنیم.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۹۶ نفر به بیماری مالاریا مبتلا شده اند که تردد غیر مجاز، افزایش زاغه نشینی، بکارگیری افراد غیر ایرانی و دو ملیتی بودن افراد یکی از چالش‌های جدی ما محسوب می‌شود.

در حال تکیمل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟

سینما نوین نوشت: «ترانه علیدوستی» از چند روز قبل بدلیل ابتلا به یک بیماری نامشخص در بیمارستان کسری تهران بستری شده است. شنیده می‌شود این بازیگر سینمای ایران شرایط جسمی خوبی نداشته و همین اتفاق نیز باعث شد که مادر «ترانه علیدوستی» به سوالی درباره سلامتی دخترش پاسخ بدهد. مادر «ترانه علیدوستی» گفت: حال دخترم خوب نبوده اما حالا خوب است. براش دعا کنید. بیماریش سخت است و منشأ آن مشخص نیست. من نگران بودم اما از نگرانی درآمدم.

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • آخرین وضعیت ترانه علیدوستی پس از خبر ابتلای وی به بیماری + عکس
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران