Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:57:13 GMT

آهنگ سرمايه گذاري در استان اصفهان شتاب گرفته است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۵۹۷

آهنگ سرمايه گذاري در استان اصفهان شتاب گرفته است

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت بالاي موجود جهت حضور بخش خصوصي در بخش هاي گوناگون گفت: آهنگ سرمايه گذاري در اين استان شتاب گرفته است.

سيد حسن قاضي عسگر روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا تشريح کرد: تکميل چرخه توليد پوشاک در حوزه نساجي پيگيري مي شود تا از صفر تا 100 توليد در استان انجام شود که در اين راستا راه اندازي 2 شهرک در شهرهاي اصفهان و کاشان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: طرح عملياتي راه اندازي اين شهرک ها آماده شده و بر اساس پيش بيني ها نزديک به 200 هزار فرصت شغلي ايجاد خواهد کرد که در نهايت ارزش افزوده پوشاک هم به مردم کشورمان باز خواهد گشت.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اصفهان بيان کرد: در حوزه ريلي نيز نزديک به 200 هزار ميليارد ريال طرح در استان داريم که به دنبال جذب سرمايه گذار با روش فاينانس هستيم.
وي اضافه کرد: توسعه سرمايه گذاري در بخش گردشگري، صنايع دستي و تعيين حوزه هاي گردشگري از اولويت هاي سرمايه گذاري در استان اصفهان است که در اين بين کاشان، آران و بيدگل و ابوزيدآباد مي توانند سريعتر فعال شوند و از اين ظرفيت ها بهره مند ببرند.
به گفته قاضي عسگر، ظرفيت بالاي گردشگري در محور غرب استان اصفهان نيز وجود دارد که از آن جمله مي توان به منطقه قامشلو، شهر زيرزميني کردعليا، سد خميران، افوس، بويين و مياندشت اشاره کرد.
وي عنوان کرد: اينها فرصت بسيار خوبي جهت رونق اقتصادي در استان اصفهان است و در شرايطي که شاخص بيکاري استان پذيرفتني نيست، بايد تلاش کنيم با ايجاد اشتغال پايدار در اين بخش به کاهش نرخ بيکاري کمک کنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار اصفهان همچنين به لزوم برنامه ريزي جهت جذب هر چه بيشتر گردشگران خارجي تاکيد کرد و گفت: ايجاد شهرک فرودگاهي در کنار فرودگاه اصفهان نيز در دستور کار است تا با بهره برداري از آن به جذب بيشتر گردشگران خارجي کمک کند.
وي افزود: در شرايط کنوني با همدلي مديران به دنبال شناسايي مسائل و مشکلات کنوني صنعت در استان اصفهان هستيم و بايد با همه توان نيز به دنبال راهکارهاي برطرف کردن آنها باشيم.
هم اکنون 9 هزار و 400 واحد توليدي و صنعتي با 250 هزار نفر نيروي کار در استان اصفهان فعاليت دارند.
استان اصفهان همچنين با برخورداري از افزون بر 22 هزار بنا و اثر تاريخي شامل يکهزار و 850 اثر ثبت ملي و چهار اثر ثبت جهاني کانون توجه گردشگران داخلي و خارجي است.
7472/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ بی‌شک مرهون فعالیت‌های توسعه‌ای و رشد در صنایع نفت و گاز کشور است.

سعید تاجیک درباره موضوع رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ به خبرنگار شانا گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ بدون‌ شک مرهون صنایع نفت و گاز است، زیرا پارسال در بخش صادرات غیرنفتی با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه هدایت نقدینگی به‌سمت پروژه‌های نفت و گاز از طریق استفاده از سرمایه بانک‌ها می‌تواند آثار اقتصادی مطلوبی برای کشور به همراه داشته باشد، افزود: بانک‌ها در تزریق نقدینگی در سال گذشته ضعیف عمل کردند و درواقع بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ نتوانست از این تسهیلات استفاده کند. معتقدم بخش خصوصی را باید بیش از این وارد میدان کرد، نه اینکه به‌نوعی فریز شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: امروز بحث سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و به‌ویژه پتروشیمی باید جدی دنبال شود، زیرا توسعه این صنایع بدون سرمایه‌گذاری ممکن نیست.

گفتنی است که محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌) در نشست هیئت نمایندگان این اتاق گفت: طبق آمار ارائه‌شده از سوی گمرک، صادرات نفتی کشور در سال گذشته معادل ۳۵.۹ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن (۱۴۰۱) ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار