Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@04:16:25 GMT

نصب گنبد جدید حرم مطهرامام حسین(ع)؛ به زودی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۶۲۸

نصب گنبد جدید حرم مطهرامام حسین(ع)؛ به زودی

به گزارش ایسکانیوز، حسن پلارک افزود: هم اکنون اقدامات اجرایی نقل و انتقال این گنبد نورانی در حال انجام است و پس از انجام این مراحل عملیات بارگیری و انتقال به کربلا به انجام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه این گنبد حدود 300 تن وزن دارد، گفت: با توجه به ارتفاع 7.5 متری گنبد ساخته شده که توسط مهندسین و طراحان مجرب کشورمان با جدیدترین فناوری روز در کرمان ساخته شده است قطعات آن نیازمند 50 دستگاه تریلی برای انتقال به عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلارک، ضمن قدردانی از مهندسان، کارشناسان و ستاد بازسازی استان کرمان که عهده دار اجرای این پروژه شده اند، گفت: با توجه به اینکه حرم حضرت سیدالشهداء از ابتدا تا کنون 8 بار تخریب و به دست محبان اهل بیت (ع) ساخته و بازسازی شده است، وقایع نگری، ثبت طرحها و برنامه ها، اشخاص و عوامل بازسازی در این مورد بسیار مهم بوده و باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود تا بهره برداری علمی و فنی از آن صورت پذیرد.

این گنبد حدود 300 تن وزن دارد با توجه به ارتفاع 7.5 متری گنبد ساخته شده که توسط مهندسین و طراحان مجرب کشورمان با جدیدترین فناوری روز در کرمان ساخته شده است قطعات آن نیازمند 50 دستگاه تریلی برای انتقال به عراق است


در این پروژه 4 ستون عریض دور ضریح مطهر وجود داشت که فضای مابین ضریح و ستون حدود 1.5 متر بوده و مانع از زیارت خیل عظیم زائران می شد اما در اجرای این طرح ستون های یادشده با یک فناوری دقیق و حساس علاوه بر ایجاد استحکام و مقاومت تحمل بار بیشتر لاغر سازی شده و فاصله مابین ضریح با ستون ها را به حدود 4 متر افزایش داده است.

ایرنا
انتهای پیام/

20 / 20 گنبد امام حسین (ع) نصب گنبد جدید حسین پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدامات اجرایی نقل و انتقال گنبد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گنبد امام حسین ع نصب گنبد جدید حسین پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ گنبد آهنین‌تان این بود؟

ویدئویی از شعرخوانی حماسی محمد رسولی شاعر آیینی برای عملیات "وعده صادق" را مشاهده می‌کنید.

دریافت 17 MB

دیگر خبرها

  • موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه
  • (ویدئو) «سعید بی‌ناموس» که بود و چگونه در ساختمان وزرا خودکشی کرد؟
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • فیلم/ گنبد آهنین‌تان این بود؟