Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:19:22 GMT

شناورها برای رفت و آمد در خلیج فارس احتیاط کنند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۶۵۲

شناورها برای رفت و آمد در خلیج فارس احتیاط کنند

بندرعباس- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش باد به نسبت شدید در جزیره های خلیج فارس از جمله کیش امروز پنجشنبه نیز سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد که توصیه ی شود شناورها احتیاط کنند.

مرضیه سی سی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مسیر تردد به قشم و هرمز نیز هرچند از میزان سرعت وزش باد در مقایسه با روزهای گذشته کاسته شده اما توصیه می شود با توجه به افزایش باد در ساعت بعد از ظهر تمهیدات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: فردا جمعه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا در تنگه هرمز و تا حدی خلیج فارس کاسته می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآورشد: باتوجه به مواج ماندن خلیج فارس تا روز جمعه توصیه می شود تا فردا (جمعه) تمهیدات لازم برای رفت و آمد به جزیره های خلیج فارس همچون کیش برقرار باشد.
سی سی پور اضافه کرد: امروز پنجشنبه در بیشتر نقاط استان هرمزگان از جمله مناطق ساحلی شاهد افزایش دما خواهیم بود که در روزهای آغازین هفته آینده این افزایش دما محسوس تر خواهد شد.
هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه شماره پنج اعلام کرده بود که از روز یکشنبه تا روز جمعه هفته جاری به تناوب با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو در برخی نقاط استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی شده است که قابل ملاحظه ترین پدیده، وزش باد به نسبت شدید در مناطق دریایی و مواج شدن دریا خواهد بود.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هواشناسي پيش بيني هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور با اشاره به تداوم ناپایداری دریایی در مناطق دریایی استان، گفت: وزش باد شدید اختلال در تردد‌های دریایی را به همراه دارد.

وی گفت: بیشینه سرعت باد در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری و ساکنان و گردشگران از شنا کردن در دریا و فعالیت‌های تفریحی در سواحل خودداری کنند.

سی سی پور افزود: تداوم این ناپایداری دریایی تا اواخر وقت جمعه دهم فروردین، پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در آسمان استان گذر ابر پیش بینی می‌شود و در بعدازظهر و شب در سواحل و جزایر استان بروز گرد وغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته، نوسان ۱ تا ۳ درجه‌ای دما، پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • تداوم ناپایداری دریایی در هرمزگان
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان