Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بعد از کشته شدن ۲۰ دانش آموز در یکی از ایالات آمریکا در سال ۲۰۱۲ تیراندازی جمعی در این کشور به موضوعی جنجالی و بحث برانگیز مبدل شد. سال گذشته تیراندازی جمعی در فلوریدا موضوع ایمنی حمل سلاح و حقوق استفاده از سلاح مطرح شد.

بیشتربخوانید : سرزمینی رکورددار در کشتار/ کشوری که تعداد کشته‌های مدارسش از تلفات وزارت جنگ آن بیشتر است بعد از کشته شدن ۱۷ دانش آموز در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا دانش آموزان در سراسر آمریکا تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این تظاهرات گسترده در حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز معترض به خیابان‌های واشنگتن رفته و فریاد کنترل سلاح و ایمنی مدارس را سر دادند.     از سال ۲۰۱۷ تا نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نگرانی‌ها در خصوص مسائل مربوط به حمل سلاح و مهاجرت اهمیت بالایی در میان شهروندان آمریکایی جوان پیدا کرده است.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۹۷ درصد از شهروندان آمریکایی از طرح بررسی پیشینه افرادی که قصد خرید سلاح را دارند حمایت می‌کنند که این میزان بیشترین درصد حمایت را در ۵ سال اخیر داشته است.
وقتی که از شرکت کنندگان در خصوص تاثیر این طرح در کاهش خشونت با سلاح گرم پرسیده شد، ۷۲ درصد از پاسخ دهندگان در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، ۶۱ درصد در گروه سنی ۳۵ تا ۶۴ ساله و ۵۷ درصد از افراد مسن‌تر از ۶۵ ساله پاسخ مثبت دادند.  
نمایندگان حزب دموکرات در ۲ ماه گذشته لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان ارائه دادند که بر اساس آن بررسی پیشینه سلاح گرم خریدار را صادر می‎کند، اما این در حالی است که بعید است این لایحه به تصویب مجلس سنا تحت کنترل حزب جمهوری‏‎خواه برسد.
بعد از تیراندازی پارکلند فلوریدا، برخی از سیاستمداران جمهوری‎خواه به دلیل دریافت کمک مالی از سوی انجمن ملی سلاح آمریکا مورد انتقاد قرار گرفتند. سناتور مارکو روبیو در منطقه فلوریدا، مورد انتقاد شدید از سوی دانش آموزان این منطقه قرار گرفت چرا که بیش از ۳ میلیون دلار در کمک‌های سیاسی خود از انجمن ملی اسلحه دریافت کرده بود.   اما بعد از گذشت یک سال از تیراندازی مرگبار فلوریدا که مورد توجه جهان قرار گرفت، هیچ قانونی در سراسر آمریکا در خصوص ایمنی حمل سلاح یا امنیت مدارس به تصویب نرسیده است.
آمار‌ها نشان می‌دهد، بعد از تیراندازی فلوریدا بیش از ۱۲۰۰ شهروند آمریکایی ۱۸ ساله و حتی جوان‌تر قربانی خشونت ناشی از سلاح گرم شده‎اند.

مطالعات پیو که در آوریل ۲۰۱۸ انجام شد نشان می‌دهد اکثریت نوجوانان آمریکایی این نگرانی را دارند که روزی قربانی تیراندازی جمعی شوند.

 منبع: میزان انتهای پیام/ جولان افراد مسلح در مدارس آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، مهران مدیری در دور جدید برنامه اسکار، سوالی را درباره مقایسه قیمت برخی اقلام از جمله پیاز، پژو۲۰۶، چیپس، جوراب نانو و آپارتمان با مهمانانش مطرح کرد که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و در شبکه های مجازی دست به دست شد.

توصیف خنده دار یوسف تیموری از مهران مدیری + فیلم | سکانس پربازدید اسکار

کد خبر 846565 برچسب‌ها خبر مهم مهران مدیری سینمای ایران نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو