Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:17:16 GMT

واقعه طبس چهره استکبار را نمايان ساخت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۷۵۳

واقعه طبس چهره استکبار را نمايان ساخت

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي در پيامي به مناسبت سالروز شکست حمله نظامي آمريکا در صحراي طبس گفت: واقعه طبس بيش از پيش چهره استکبار را براي جهانيان نمايان ساخت.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي محمد صادق معتمديان با ذکر «هوالقهار» افزود: وقوع حادثه طبس و معجزات و امدادهاي الهي که در آن شکل گرفت تفسيرگر روايت `يدالله فوق ايديهم` و راوي حکايتي است که گويي بارها و بارها مشابه آن در ادوار مختلف و در عرصه‌هاي پيکار حق عليه باطل رخ داده است؛ و اين بار در پنجم ارديبهشت ماه، امداد غيبي الهي در حادثه اي ‌معجزه‌آسا در صحراي طبس، شکستي مفتضحانه را براي شيطان بزرگ در حمله نظامي به ايران رقم زد؛ حادثه‏اي که همواره تجربه تلخي براي آمريکايي ها و چراغي فروزان براي مردم ايران در اعتقاد به حقانيت نظام اسلامي و ايستادگي در مقابل توطئه‏هاي دشمنان بوده و بيش از پيش چهره استکبار را براي جهانيان نمايان ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان جنوبي بيان کرد: ضمن گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد محمدمنتظر قائم - شهيد والامقام اين واقعه بزرگ - و اداي احترام به شهداي انقلاب و امام شهيدان، از درگاه حضرت سبحان، توفيقات روزافزون ملت سرافراز ايران اسلامي در ادامه راه شهداي عزيز، تحت منويات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت ا... العظمي خامنه اي، در راستاي تحقق آرمان هاي مقدس نظام جمهوري اسلامي و سرافرازي و آزادگي ايران عزيز اسلامي مسئلت مي نمايم.
پنجم ارديبهشت 1359 هواپيماها و بالگردهاي آمريکايي وارد فضاي پروازي ايران شدند و هنگام اجراي عمليات با ورود به حريم هوايي ايران يکي از بالگردها در 120 کيلومتري راور دچار نقص فني شد و به اجبار فرود آمد که سرنشينان آن به بالگرد ديگري منتقل شدند و همان بالگرد نيز دچار نقص فني شد و به ناچار به ناو هواپيمابر بازگشت.
6 هواپيما و 6 بالگرد ديگر با استفاده از نقاط کور راداري ايران خود را به طبس رساندند و در تاريکي شب در منطقه‌اي دورافتاده بدون متوجه شدن نيروهاي نظامي کشورمان فرود آمدند که حين سوخت گيري يکي از بالگردها دچار نقص فني شد و در حاليکه هنوز عمليات آغاز نشده بود، سه فروند بالگرد از دست رفت.
پس از تماس با مرکز عمليات، کارتر دستور بازگشت اين نيروها را مي‌دهد ولي هنگام برخاستن هواپيماها و بالگردها توفان‌ شن آغاز شد و يک هواپيماي سي 130 و يک بالگرد سي‌اچ-53 به هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفتند.
صحراي طبس در فاصله 130 کيلومتري محور طبس به يزد قرار دارد که آمريکايي ها با ورود به اين منطقه قصد آزادي گروگان هاي خود را در تهران داشتند ولي بر اثر وقوع توفان شن و امدادهاي الهي دچار شکست مفتضحانه و سختي شدند.
هر سال به همين مناسبت مراسمي با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و ياد شهيد محمد منتظر قائم نخستين فرمانده سپاه استان يزد که در اين محل به شهادت رسيد، گرامي داشته مي شود.
3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس