Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: بیش از 6 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

فیصل رسولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته مددجویان کمیته امداد برای مداوای خود با استفاده از یک کارت می توانستند به تعداد محدودی از پزشکان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با اجرای این طرح مددجویان می توانند مانند سایر اقشار دفترچه های درمانی بیمه سلامت را دریافت و برای مداوا به مراکز درمانی و بیمارستانی خصوصی و دولتی مراجعه کنند.
وی یادآور شد: هزینه صدور دفترچه برای هر مددجو 30 هزار ریال است که توسط کمیته امداد پرداخت می شود و مددجویان هزینه ای از این بابت پرداخت نمی کنند.
رسولی با اشاره به اینکه در این مرحله بیماران خاص تحت پوشش قرار گرفتند و به تدریج تمام مددجویان دفترچه درمانی دریافت می کنند افزود: این طرح تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل می شود و مددجویان می توانند با مراجعه به سه دفتر پیشخوان طرف قرارداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.
رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: علاوه بر مددجویان کمیته امداد هم اکنون در این شهرستان 147 هزار و 500 نفر تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل روستاییان، همگانی، کارمندان، ایرانیان و سایر اقشار قرار دارند.
وی اظهار داشت: از این تعداد، 73 هزار نفر عضو صندوق روستاییان و 56 هزار نفر نیز عضو صندوق بیمه همگانی هستند که تنها هزینه صدور یا تعویض دفترچه از آنها اخذ می شود.
رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: 12 هزار نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولت، سه هزار و 100 نفر عضو صندوق بیمه ایرانیان و سه هزار و 400 نفر نیز عضو صندوق سایر اقشار این بیمه هستند.
رسولی بیان کرد: در این شهرستان همچنین 320 نفر تحت عنوان بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام هزینه های درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.
وی با اشاره به همکاری بیمه سلامت با تمام داروخانه های مهاباد گفت: بیمه سلامت با 28 واحد داروخانه این شهرستان در تامین داروی مورد نیاز بیمه شدگان نیز همکاری دارد و دارندگان بیمه سلامت می توانند در درمانگاه های خاتم الانبیا، خودکفایی و مهر با تعرفه دولتی خدمات پزشکی دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، بیمه سلامت یکی از مهمترین و ارزشمندترین اقدامات دولت تدبیر و امید برای رفاه حال افراد نیازمند جامعه است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی است؛ پنج هزار و 240 خانوار مهابادی با 12 هزار نفر زیرچتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، یکهزار و 50 دانش آموز، 731 ایتام و محسنین و 110 نفر دانشجو هستند.
3020/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت مددجويان مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. 

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ما از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار پزشکی ، بیمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد