Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از ترجمه فارسی رمان «کشف رمز» نوشته مای جیا، پدر رمان جاسوسی چین، که به‌تازگی با ترجمه حامد وفایی توسط نشر ققنوس منتشر شده، بعدازظهر دیروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت با حضور این نویسنده چینی، مترجم اثر، امیر حسین‌زادگان مدیر انتشارات ققنوس و زهره امیرزادگان مدیر انتشارات هیلا در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم همچنین از ترجمه چینی رمان «سمفونی مردگان» اثر عباس معروفی رونمایی شد.

ابتدای این برنامه نماهنگی در معرفی مای جیا پخش شد. سپس نماینده رئیس دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به بیان سخنانی درباره ایران و چین پرداخت و گفت: آثار ادبی ایران و چین همواره در تعمیق و توسعه ادبیات جهانی نقشی بی‌بدیل داشته و برای هر دو کشور ثروتی گرانبها محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر رشد مناسبات ایران و چین در حوزه ادبیات، شتاب گرفته و ادبیات پلی است که دل‌های دو ملت ایران و چین را به یکدیگر نزدیک ساخته است

حامد وفایی مترجم کتاب «کشف رمز» نیز در این مراسم به معرفی مای جیا و بیان روند ترجمه رمان مورد اشاره پرداخت.

خانم جینگ لی مین نماینده انتشارات وو جو از چین نیز سخنران بعدی این مراسم بود که فضای دانشگاه را آمیزه‌ای از دوران کهن و دوران نوین دانست و گفت: تمدن‌های ایران و چین از کهن‌ترین تمدن‌های جهان هستند. این دو تمدن از دوران باستان تاکنون تبادلات عمیقی داشته‌اند.

وی همچنین در سخنانش به این مساله اشاره کرد که روزبه‌روز به تمایل خوانندگان چینی برای سفر به ایران افزوده می‌شود.

زهره حسین‌زادگان مدیر انتشارات هیلا و نماینده انتشارات ققنوس در این برنامه نیز از روند چاپ و گرفتن کپی رایت کتاب «کشف رمز» گفت. وی همچنین توضیحاتی درباره چاپ ترجمه کتاب «سمفونی مردگان» توسط ناشر چینی ارائه و اظهار امیدواری کرد نشر ققنوس، سال آینده برای رونمایی اثر جدید مای جیا با او همکاری داشته باشد.

کد خبر 4599705 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات جهان چین نمایشگاه کتاب تهران دانشگاه تهران ترجمه انتشارات ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر پنج شنبه در این مراسم اظهار داشت: این مستند، روایتی از مجموعه فعالیت‌های بانو رحیمه همتی طاحونه، مسئول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است.

حجت‌الاسلام محمد قادری افزود: وی بانوی فعالی است که در بستر انقلاب اسلامی علاوه بر شئون مادری نخ تسبیحی در فعالیت‌های اجتماعی است و نقشی محوری در ترویج و تحقق ارزش‌های انقلابی ایفا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تمجید از این کار فاخر خواستار تولید مجموعه‌های دیگری از این روایت‌ها شد و بر آمادگی صدا و سیما برای نشر چنین آثار ارزشمندی تأکید کرد

مائده پیامی، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی این مستند را روایتی از رحیمه همتی به عنوان سندی از الگوی سوم زنان عنوان کرد که برای اولین بار انجام می‌شود و یک کار جدید از امور بانوان تبلیغات اسلامی بوشهر است.

در این مراسم با حضور حاج کاظم بنفشه، همسر بانو همتی و همچنین عوامل و سازندگان این مجموعه مستند رونمایی از این مجموعه انجام، و مجوز اولین کانون فرهنگی تبلیغی تخصصی رسانه بانوان استان به مدیر سازنده این مستند اعطا شد.

کد خبر 6088441

دیگر خبرها

  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟