Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:48:13 GMT

4574 سیلزده در خراسان رضوی امدادرسانی شده اند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۳۳۳

4574 سیلزده در خراسان رضوی امدادرسانی شده اند

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی گفت: به چهار هزار و 574 سیلزده در این استان طی روزهای 24 فروردین گذشته تا سوم اردیبهشت ماه جاری توسط نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده اند.

حسن گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دو هزار و 207 نفر اسکان اضطراری شدند که هزار و 672 نفر در چادرهای هلال احمر و بقیه در مساجد و حسینه ها اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تخلیه آب 345 منزل آب گرفته و متاثر از سیلاب توسط نیروهای هلال احمر اضافه کرد: عمده امدادرسانی به حادثه دیدگان سیلاب در قالب کمکهای امدادی و نجات از سیلاب بوده است.
رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی گفت: در این مدت 460 دستگاه چادر، 504 تخته موکت، هزار و 279 تخته پتو، 182 بسته غذایی 24 ساعته و 835بسته غذایی 72 ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.
بارندگیهای شدید فروردین ماه در خراسان رضوی موجب جاری شدن سیل در بسیاری از شهرستانهای خراسان رضوی از جمله کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بردسکن در مرکز و بجستان در جنوب خراسان رضوی شد و خساراتی به این مناطق وارد کرد.
شدیدترین این خسارتها در شهرستانهای کلات و بردسکن رخ داد.
در پی این بارندگیها هفت سد خراسان رضوی سرریز شد و چهار سد دیگر در آستانه سرریز شدن قرار گرفت. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی به خاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شدند. با این وجود به خاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه تلفات جانی نداشته است.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 امدادرساني هلال احمر خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد

احمدرضا هاشمزهی اظهار کرد: امدادرسانی هوایی به ۲۳ روستای منطقه کاجو در بخش مرکزی و ۱۰ روستای بخش ساربوک بوسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستاها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است.

فرماندار قصرقند ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیروهای امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد