Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@19:58:57 GMT

نمایش هنر ایرانی در هشتاد و سومین رویداد فلورانس+عکس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۳۷۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه صنایع دستی فلورانس به دلیل سابقه و قدمت، یکی از مهمترین رویدادهای مهم و معتبر در اروپا محسوب می‌شود.

این نمایشگاه از سال ۱۹۳۱ فعالیت خود را آغاز کرد و به غیر از چند سال در خلال جنگ جهانی دوم، همه ساله استمرار یافت و به رویدادی جذاب برای علاقمندان به هنرهای سنتی و دستی مبدل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلورانس شهری است که پدیده جهان مدرن از آن آغاز شد و با معماری و تاریخ جذاب خود، پذیرای میلیون‌ها گردشگری است که هویت و هنر را جستجو می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهری که بسیاری از دستاوردهای قرون گذشته را در خود جای داده و همچنان در جهان پرشتاب امروز، هویت خود را حفظ کرده است، یک فرصت بی‌نظیر برای معرفی داشته‌های هنری و بومی ملل مختلف است.

شهر ژولیوس سزار و مرکز هنری اروپا در روزهای بهاری اردیبهشت میزبان هنرمندان صنایع دستی از سراسر جهان خواهد بود.

نمایشگاهی که چهارم تا یازدهم اردیبهشت ماه در فضایی ۵۵ هزارمتری برپا خواهد شد و هنرمندان ایرانی نیز در آن حضور خواهند داشت. ایران در سال ۲۰۱۴ میهمان ویژه این رویداد بود.

نمایشگاه امسال فلورانس با جشن پانصد سالگی لئوناردو داوینچی (هنرمند بزرگ و سرشناس ایتالیایی) عجین شد.

غرفه‌های صدف، منبت و صنایع دستی اصفهان، سنگ‌های قیمتی، فرش، گلیم و صنایع دستی ترکمن، صنایع دستی کرمانشاه و کارگاه آموزشی خراطی و قلمکار از جمله داشته‌های امسال ایران در نمایشگاه فلورانس است.‌

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صنایع دستی هنرهای سنتی هنر ایرانی نمایشگاه صنایع دستی فلورانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا