Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل گفت: صادرات کالا از پايانه مرزي بيله ‌سوار در فروردين ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، علي رحمتي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال تا پايان فروردين ماه در مجموع 25 هزار و 259 تن کالا از پايانه مرزي بيله سوار به خارج از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه کاشي، شيشه و سيب زميني عمده کالاي صادراتي از پايانه مرزي بيله سوار است، اظهار داشت: بيشتر اين کالاها به کشورهاي جمهوري آذربايجان، گرجستان و روسيه صادر شده است.
وي از رشد ترانزيت کالا در محورهاي مواصلاتي اين استان در فروردين ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بيان کرد: امسال در اين مدت 33 هزار و 575 تن کالا در محورهاي مواصلاتي استان ترانزيت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزايش داشته است.
وي اضافه کرد: بيشترين ترانزيت کالا از کشور جمهوري آذربايجان به نخجوان و بالعکس و همچنين از آذربايجان به افغانستان و بالعکس بوده اما ترانزيت به کشورهاي عراق، ترکيه، پاکستان، گرجستان و روسيه نيز انجام مي شود.
وي مواد سوختي، گندم، الوار چوب، آب معدني و مواد خوراکي را از جمله بيشترين کالاهاي ترانزيتي در محورها مواصلاتي اين استان عنوان کرد.
رحمتي گفت: در فروردين ماه امسال همچنين هزار و 725 تن کالا از پايانه مرزي بيله سوار وارد کشور شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال 169 درصد افزايش داشته است.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل افزود: عمده کالاي وارداتي به کشور در اين مدت کنجاله، نخ و ضايعات کارتن بوده است.
بيله سوار مغان در 165 کيلومتري شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و تنها گمرک بين المللي استان اردبيل در اين شهرستان واقع است.
6130/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است، از امضای اسناد همکاری با این کشور در حوزه های حمل و نقلی از جمله توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه های مختلف اظهار کرد: همکاری های حمل و نقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده ای از مسائل مطرح شده به منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پروازها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت