Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته نتوانست واردکنندگان را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا آنها بتوانند از رانت انحصار استفاده و بازار را متلاطم سازند. به گزارش بلاغ، علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص شیوه توزیع نهاده‌های دامی وارداتی در کشور، گفت: دولت مکلف شده است که تمامی نهاده‌های دامی را با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد و توزیع کند، وزارت جهاد کشاورزی نیز باید نظارت دقیقی بر فرآیند واردات آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته نظارت بر واردات و توزیع نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور علی رغم تخصیص منابع ارزی مناسب بسیار ضعیف بود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته نتوانست واردکنندگان را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا آنها بتوانند از رانت انحصار استفاده و بازار را متلاطم و موجب افزایش شدید قیمت محصولات نهایی مانند گوشت مرغ و قرمز شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی را برای واردات کالاهای اساسی پیش بینی شده که بخش زیادی از آن به تامین و توزیع خوراک دام اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی به صورت دقیق بر واردات نهاده‌های دامی نظارت و رهگیری لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید در چارچوب برنامه‌های نظارتی وزارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع نهاده‌های دامی وارداتی بر مبنای قیمت ارز 4 هزار و 200 تومان کند، عنوان کرد: با توزیع دقیق نهاده‌های دامی این محصولات به صورت عادلانه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرند و محصول نهایی بر مبنای این قیمت تعیین می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی، سازمان پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های ذی ربط در کمیسیون کشاورزی در حال برگزاری است، با پیگیری‌های صورت گرفته شده قیمت گوشت قرمز و سفید روند نزولی را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • خبر جدید وزارت جهادکشاورزی درباره فروش دام زنده/ فروش گوسفند با کارت ملی واقعیت دارد؟
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است