Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@21:24:29 GMT

لزوم برخورد‌ با تخلفات قيمتي در منشا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۰۲۰

لزوم برخورد‌ با تخلفات قيمتي در منشا

خبرگزاري آريا- وزير صمت: برخورد با تخلفات قيمتي بايد در منشأ تخلفات باشد تا مردم آن را حس کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، رضا رحماني در هم انديشي برنامه‌هاي نظارتي طرح ويژه ماه رمضان افزود: مردم از گراني‌ها مي‌نالند، زيرا برخي کالا‌ها به صورت سرسام آور گران شد حتي کالا‌هايي که دولت ارز 4200 توماني هم به آن اختصاص داد، بسيار گران به دست مردم رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: انتظارم اين است که سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان به جاي برخورد با تخلفاتي مانند درج نکردن قيمت که خود يکي از مصاديق تخلف است، با اصلاح ساختار، با تخلفاتي که دلالان و واسطه‌ها به آن دامن مي‌زنند برخورد کند.
رحماني گفت: واسطه‌ها قيمت را از توليدکننده تا مصرف کننده سه تا چهار برابر افزايش مي‌دهند که در اين باره سازمان حمايت بايد سرمزرعه و کارخانه برود، قيمت تمام شده را احصاء کند و آنچه راکه متناظر با زنجيره توليد است در کنترل قيمت اجرا کند و به جاي اينکه براي صد يا هزار مورد درج نشدن قيمت وقت بگذاريد برويد بر روي قيمت تمام شده وقت بگذاريد.
وي افزود: اگر مردم حس کنند که ما در برخورد با دانه درشت‌ها و زنجيره اصلي جدي هستيم احساس اعتماد بيشتري مي‌کنند حتي در جريمه‌ها و برخوردها، مردم، خواص و رسانه‌ها بايد احساس کنند که عملکرد امسال ما در مقايسه با سال قبل رشد داشته است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ايرادي ندارد که برخي برخورد‌ها با هماهنگي تعزيرات و دستگاه قضايي، رسانه‌اي شود، زيرا سزاوار نيست به علت سهل انگاري عده اي، اعتماد عمومي خدشه دار شود.
رحماني درباره وضع خودرو هم گفت: با مشکلاتي که در اين صنعت به وجود آمد در نشست با خودروسازان و قطعه سازان آن‌ها را قانع کرديم که بايد هرچه سريعتر، کسري‌هاي موجود را رفع کنيم، البته خودروسازان مي‌گويند قطعه به داخل کشور نمي‌آيد که در اين باره به دنبال راه جايگزين هستيم و اين موضوع حل خواهد شد.
وي افزود: سازمان حمايت، خط اول دفاع از حقوق مصرف کننده است که بايد در دفاع از اين خط محکم بايستد من اين موضوع را بار‌ها به آقاي تابش گفته ام که اسم درست اين سازمان دفاع از حقوق مصرف کننده است.
وزير صنعت گفت: شايد در موارد زيادي مردم شاکي نباشند، اما سازمان حمايت بايد همه اشکال قرارداد‌هايي را که با مردم بسته مي‌شود با قوانين حمايت از حقوق مصرف کننده تطبيق دهد اگر قانون رعايت نشده باشد سازمان حمايت بايد به نفع مردم مدعي باشد.
رحماني افزود: در جلسه امروز دولت يکي از بند‌هاي مصوب به منظور حمايت از حقوق مصرف کنندگان، عضويت انجمن حمايت از مصرف کنندگان در ستاد تنظيم بازار بود اين يعني اگرچه سازمان دولتي حمايت از حقوق مصرف کنندگان در ستاد تنظيم بازار عضويت دارد، اما گفتيم انجمن حمايت از مصرف کنندگان هم عضو شود تا به طور قاطع بتواند از حقوق مصرف کنندگان دفاع کرد.
وي گفت: اگر برخورد‌ها با تخلفات جدي باشد قدرت پيشگيري از تخلف بالا مي‌رود.
وزير صنعت با اشاره به اينکه علاوه بر بازرسي سازمان حمايت و ديگر بخش‌هاي وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد از ظرفيت اتاق اصناف هم استفاده کرد، افزود: اتاق اصناف دراين باره آمادگي دارد ضمن اينکه اگر جايي تخلف جدي صورت مي‌گيرد اتاق اصناف بايد در بدو امر پاسخگو باشد، زيرا به عنوان مرجعي است که پروانه و مجوز براي فعاليت صنوف صادر مي‌کند.
رحماني با بيان اينکه بايد از ظرفيت سامانه‌ها در کنترل قيمت‌ها استفاده کرد گفت: ما سامانه جامع تجارت، سامانه انبار و ديگر سامانه‌ها را داريم که خروج و نگهداري کالا در انبار سردخانه‌ها و توزيع در آن‌ها ثبت مي‌شود بنابراين بايد به سمتي برويم که همه ورود و خروج کالا در آن ثبت شود و در دسترس باشد.
وي با بيان اينکه شفافيت و مبارزه با فساد با استفاده از سامانه‌ها حاصل مي‌شود افزود: هرجا کار به صورت پوشيده و در پستو انجام شود آنجا فساد، رانت و مشکل وجود دارد.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در دنيا کنترل‌ها و نظارت‌ها به صورت برخط و ثبت و ضبط است و بازرس فيزيکي براي نظارت فرستاده نمي‌شود، اما ما به علت برخي مشکلات مجبوريم روال قبلي را ادامه دهيم در حالي که بايد تلاش کنيم در سال‌هاي آينده کنترل‌ها با استفاده از سامانه‌ها و به صورت مرتب و منظم انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برخورد تخلفات قيمتي منشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند

رضا سابکی  گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.

سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی