Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@02:21:18 GMT

سختی های آمریکا در تحریم ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۱۷۱

سختی های آمریکا در تحریم ایران

تحریم های جدید و سختی که آمریکا علیه ایران قرار است اجرایی کند سختی هایی نیز برای خود این کشور به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آمریکا ادعا دارد که تحریم ها و سختی ها علیه ایران را افزایش می دهد که ایران را از سیاست هایش عقب براند اما این ها در حالی است که واشنگتن خود از این تحریم ها متضرر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه، یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی روز چهارشنبه به نقد سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و به ویژه، اقدام دولت او در لغو معافیت‌های مشتری‌های نفت ایران از تحریم‌ها پرداخته است. 

 

طبق ترجمه فارس، روزنامه «گاردین» درباره لغو این معافیت‌ها نوشته ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید نشان داده نمی‌توان از او انتظار داشت میان سیاست‌های راهبردی و اقتصادی‌اش انتظار هماهنگی داشت. این رسانه، تصریح کرده البته فقدان این انسجام، برای خرید نفت ایران توسط مشتری‌های این کشور پدیده‌ای خوب به شمار می‌رود.

 

در این گزارش به قلم «لری الیوت» آمده است، تهدید جلوگیری از حضور ایران در بازار نفت بر قیمت نفت اثر گذاشت و باعث شد تا بهای نفت به حدود  ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد که در سال جاری سابقه نداشته است. بالا رفتن بهای سوخت، هزینه‌های فعالیت‌های بازرگانی را افزایش می‌دهد و بر قدرت مصرف‌کننده‌ها تاثیر دارد که به معنای رشد ضعیف‌تر خواهد بود و اگر تولید‌کننده دیگری کاهش نفت در بازار را جبران نکند، امکان انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را به شدت زیر سوال می‌برد.

 

کاخ‌سفید روی عربستان سعودی برای تامین کاهش تولید نفت حساب کرده است اما هیچ تضمینی نیست که این کشور بدون شواهد محکم مبنی بر اینکه تولید ایران واقعا آسیب دیده است، اینکار را انجام دهد.

 

گاردین در ادامه افزود: بهای نفت احتمالا در هفته‌های پیش رو به بشکه‌ای ۸۰ دلار می‌رسد که این موضوع می‌تواند خواست ترامپ برای اعمال فشار به ایران را هم با تردیدهایی مواجه کند.

 

تهران تهدید کرده است که در واکنش به اقدامات آمریکا، تنگه هرمز را می‌بندد. از منطقه تنگه هرمز، نفت از نقاط اصلی غرب‌آسیا از جمله عربستان سعودی، کویت، عراق و امارات متحده عربی به دیگر نقاط منتقل می‌شود. در صورتی که اینچنین شود، بهای نفت جهشی به بیش از ۱۰۰ دلار را تجربه خواهد کرد.

 

در کنار این ها، واکنش تند کشورهای جهان به آمریکا نیز برای این کشور سختی هایی به دنبال دارد.

 

پس از آن که درهمان روز دوشنبه چین و ترکیه واکنش های سختی به آمریکا نشان دادند، روز چهارشنبه باز هم پکن از آمریکا انتقاد تندی داشت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه تصریح کرد همکاری عادی چین با جامعه جهانی ازجمله ایران در چهارچوب قوانین بین‌المللی باید مورد احترام و محافظت باشد.

 

«گنگ شائونگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در رابطه با عدم تمدید معافیت پکن از تحریم خرید نفت از ایران گفت: «دیروز به سوالات مشابه بسیاری پاسخ دادم اما باز هم تکرار می‌کنم. چین همواره با وضع تحریم‌های یک‌جانبه و به اصطلاح «خارج از حیطه اختیار» مخالف است».

 

وی از آمریکا خواست به منافع و نگرانی‌های چین احترام بگذارد و از اقدامات اشتباهی که به منافع چین لطمه بزند پرهیز کند. او در این‌باره گفت: «ما همچنین به دفاع از حقوق مشروع کسب‌وکارهایمان ادامه خواهیم داد»./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران سپاه جشن نیمه شعبان کانون های مساجد سختی های آمریکا تحریم ایران از سوی آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

کد خبر 6082045

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند