Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: اعضای قابل اهدای دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند عضو در استان اصفهان در هفته گذشته اظهار کرد: خانم "خیرالنسا بابامیری" ۵۵ ساله به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان الزهرا(س) بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان و پس از طی مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، سومین مورد اهدای عضو در سال جاری در اصفهان بوده است تصریح کرد: کلیه‌ها و کبد خیرالنسا بابامیری پس از برداشت برای پیوند به به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

وی با اشاره به چهارمین اهدای عضو در اصفهان گفت: "حسین جعفری" ۴۰ ساله یکی دیگر از اهدا کنندگان عضو در استان اصفهان بود که بر اثر حادثه ترافیکی در ۲۹ فروردین‌ماه امسال در بیمارستان امین اصفهان بستری شد.

خلیفه سلطانی ادامه داد: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، حسین جعفری از بیمارستان امین اصفهان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو بخشید.

وی اضافه کرد: کلیه‌های این بیمار مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان و بیمارستان های خورشید به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه اهدا شد و با اهدای کبد وی در شیراز به بیماری نیازمند پیوند کبد حیاتی دوباره بخشیده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان خاطرنشان کرد: قلب وی در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلبشدر حیاتی دوباره به تپش بیفتد.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ با گذشت ۴۹ خانواده اهدا ۱۱۵ عضو در استان اصفهان انجام گرفت که ۶۸ کلیه، ۱۶ کبد و یک قلب در اصفهان به بیماران پیوند شد و ۲۹ عضو دیگر برای پیوند به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان اهدای عضو بيمارستان الزهرا مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه "ام البنین حق بین"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد حق بین در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید