Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@16:00:42 GMT

۵۰ گروه بسیجی بروجرد به مناطق سیل‌زده پلدختر اعزام شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۲۸۰

۵۰ گروه بسیجی بروجرد به مناطق سیل‌زده پلدختر اعزام شد

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد با اشاره به اعزام ۵۰ گروه بسیجی این شهرستان به مناطق سیل‌زده پلدختر گفت: ۳۰۰ واحد مسکونی پلدختر بر اثر سیل به‌طور کامل تخریب شده‌ است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ مجید سوری در گفت‌وگو با خبر نگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: پس از وقوع سیل در لرستان برای کمک‌رسانی عازم این منطقه شدیم، بیش‌تر مناطق این شهر دچار آب‌گرفتگی شده‌ بود، سیلاب خسارات زیادی وارد کرده و خانه‌های زیادی تخریب شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 250 نفر نیروی بسیجی و جهادی سپاه در روز چهاردهم فروردین‌ماه به پلدختر اعزام شدند، منطقه 6 این شهرستان را برای پاک‌سازی تحویل گرفتیم و هر کدام از نیروهای سپاه استانی متولی یک منطقه شدند، این همکاری با بسیج و تیپ 24 بعثت انجام شد و توانستیم با استفاده از نیروهای انسانی و هم‌چنین ادوات سنگینی که در اختیار داشتیم در 6 روز آن منطقه را پاکسازی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد عنوان کرد: در خلال کمک‌رسانی به هم‌استانی‌های سیل‌زده توانستیم یک موکب در 30 کیلومتری پلدختر راه‌اندازی کنیم که به طبخ غذا مشغول شدند و روزانه سه‌ هزار بسته غذایی توزیع می‌شد، در کنار این مهم 200 قلم از انواع کالاها که به کمک خیرین جمع‌آوری شده‌ بود در بین مردم توزیع شد.

تخریب 300 واحد مسکونی

وی بیان کرد: در سیل پلدختر 300 واحد مسکونی کاملاً تخریب‌ شده، چون آب‌گرفتگی همراه با سیلاب بوده و گل‌ و لای آسیب زیادی به منازل وارد کرده‌ است ما حدود 40 تن رسوبات از منازل مردم در پلدختر را تخلیه کردیم در بعضی منازل این رسوبات به هفت تا هشت تن هم می‌رسید، خسارات زیادی به وسایل و اثاثیه مردم وارد شده، به‌طوری‌که اکثر این وسایل غیرقابل استفاده شده‌اند.

سوری گفت: آن‌ چه که در سیلاب اخیر مهم بوده این است که منازلی که طبق اصول فنی و مهندسی ساخته شده‌اند و در مسیر رودخانه نبوده‌اند با اینکه دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شده‌اند اما می‌توان مشکلات و آسیب‌های آنها را برطرف کرد اما منازلی که براساس اصول معماری ساخته نشده‌اند دچار خساراتی شدند که قابل‌جبران نیست.

حضور 100 گروه جهادی در پلدختر؛ 2800 نیرو جهادی به مردم سیل زده خدمت رسانی کردندامدادرسانی سازمان بسیج در استان‌های سیل‌زده؛ سیل آسیب جدی به زیرساخت‌های پلدختر وارد کردحضور گروه جهادی «واکنش سریع» چهارمحال و بختیاری به پلدختر

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد خاطرنشان کرد: عمق فاجعه در روزهای اول بسیار زیاد بود، معابر بسته و منازل از سیلاب و گل‌ و لای پر شده‌ بود، تردد به‌سختی انجام می‌شد و مردم هم از این مسئله ناراحت و نگران بودند اما بعد از این که اعزام گروه‌های جهادی از ارتشیان قهرمان گرفته تا مردم عادی آرامش به شهر برگشت و همه دست‌به‌دست هم دادیم تا عملیات پاک‌سازی را انجام دهیم در حال حاضر معابر هم پاک‌سازی شده‌اند و تنها جزیی از کار باقی مانده‌ است.

تخریب زیرساخت‌های پلدختر

سوری اظهار داشت: خرابی‌های ناشی از سیل به‌ویژه تأسیسات، زیر‌ساخت‌ها و زیربناها خیلی جدی هستند. در این اتفاق بخش اعظمی از قول‌های مسئولان اجرا شده و امیدواریم همان همتی را که مسئولان برای برطرف‌کردن مشکلات مردم در سر پل‌ذهاب داشتند در پلدختر و سایر مناطق سیل‌زده داشته باشند.

وی افزود: مردم بروجرد واقعاً در کمک به سیل‌زدگان سنگ‌تمام گذاشتند، من تعبیری دارم که باید بروجرد را شهر مهربانی‌ها نام نهاد، در کمک‌رسانی و در شرایط سخت کمتر مردمی را مثل مردم بروجرد دیده‌ام.

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد عنوان کرد: از نظر کمک‌های انسانی ما 50 گروه بسیجی داشتیم که همراه و همپای مسئولان در پلدختر خدمت می‌کردند و همین همکاری بود که باعث شد سرعت کار بالا رود؛ جدا از امدادرسانی، پخش مواد غذایی و پوشاک ما توانستیم 2000 عدد پتو و 200 تخته‌ فرش که با کمک خیرین جمع‌آوری شده‌ بود را به این منطقه ارسال و به‌نام بروجرد توزیع کنیم.

وی بیان کرد: مردم و مسئولان ما در کمک‌رسانی از گروه 411 مهندسی بروجرد که چندین پل در دست احداث دارند تا گروه‌های جهادی و موکب‌های مختلف هیئت‌های مذهبی و هم‌چنین نیروهای پزشکی ما که هم‌چنان در جهت برطرف کردن آلودگی آب حضور دارند در کمک به سیل‌زدگان خوش درخشیدند ما انتظار داریم مردم در بازسازی کامل این مناطق تا انتها با همین قوا و قدرت در کنار ما باشند.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از اعزام تیم واکنش سریع آبفا به مناطق سیل زده جنوب کرمان و آمادگی این تیم برای مقابله با سیل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علیرضا عبدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: تیم واکنش سریع آبفا کرمان شامل ۳۰ نفر از افراد با تخصص‌های متفاوت و تجهیزات، امکانات و ملزومات است که درصورت نیاز به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بارش‌های سیل آسا و وقوع سیل در برخی نقاط، کلیه اکیپ‌های امداد رسانی آبفا در ۲۵ شهرستان در آماده باش کامل هستند تا درصورت نیاز، جهت رفع حوادث احتمالی در تاسیسات آبرسانی، بدون فوت وقت به محل اعزام شوند.

او اعلام کرد: خوشبختانه تا کنون تاسیسات آبرسانی در جنوب استان دچار حادثه جدی نشده است و رفع حوادث با تثبیت شرایط در دستور کار قراردارد همچنین تانکر‌های سیار آبرسانی بمنظور آبرسانی به مناطقی که دچار حادثه احتمالی خواهند شد در آماده باش قراردارند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • تاسیسات آبرسانی در جنوب استان کرمان دچار حادثه جدی نشده است/ اعزام تیم واکنش سریع مناطق سیل زده
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد