Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار در خراسان جنوبی عمل جراحی دیسک کمر با لیزر توسط دکتر کاظم قائمی استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر روی خانمی ۴۷ ساله انجام شد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کاظم قائمی استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه عمل جراحی دیسک کمر با لیزر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که مردم را گرفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این راستا تصمیم گرفتم دوره‌هایی که در گذشته در کشور آلمان گذارنده‌ام را امروز عملیاتی کنم و این دوره، دوره جراحی بسته دیسک کمر با دستگاه لیزر است.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: امروز این عمل جراحی برای خانم 47 ساله انجام می‌شود که حدود یک سال است دچار درد کمر شده که این درد به پای چپ بیمار سرایت کرده است.

قائمی تصریح کرد:  بر اساس mri انجام شده دیسک مهره آخر کمر مشکل داشته اما بر روی نخاع نیامده است بنابراین عمل جراحی با لیزر، بهترین نوع عمل است.

پیشگیری از دیسک کمر در افراد شاغلدرمان مشکلات مربوط به دیسک کمرعلاج «دیسک کمر» فقط جراحی نیست

وی به مزایای عمل جراحی دیسک کمر با لیزر اشاره و خاطرنشان کرد: از مزایای این عمل این است که بیمار با بی‌حسی موضعی عمل می‌شود و نیاز به بیهوشی ندارد و در این راستا بسیاری از افرادی که بیماری قلبی دارند می‌توانند با این روش عمل تحت عمل جراحی قرار گیرند.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه زمان عمل جراحی دیسک کمر با لیزر بسیار کوتاه و بین نیم ساعت تا 40 دقیقه است یادآور شد: در این عمل احتمال خونریزی و عفونت نزدیک به صفر است.

قائمی با بیان اینکه برای انجام این عمل بیمار از زمانی که در بیمارستان بستری می‌شود کمتر از 6 تا 7 ساعت در بیمارستان حضور دارد و سپس مرخص می‌شود اظهار داشت: این عمل در بیمارستان بزرگ تهران، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می‌شود و خوشحالیم که امروز این عمل در خراسان جنوبی نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین نوع انتخاب عمل جراحی با لیزر به انتخاب خود پزشک است افزود: یعنی با تشخیص خود پزشک بیمار عمل دیسک کمر با لیزر را انجام می‌دهد.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مراقبت‌های بیمار بعد از عمل اشاره کرد و گفت: پس از عمل بعد از 2 تا 3 روز درد بیمار کمتر می‌شود و بیمار باید 2 تا 3 روز استراحت نیمه مطلق داشته باشد.

قائمی گفت: با انجام این عمل در بیمارستان رازی دیگر نیاز به اعزام بیماران به استان‌های دیگر وجود ندارد خاطرنشان کرد: برای انجام این عمل در مراکز خصوصی هزینه‌های هنگفتی از بیماران دریافت می‌شود اما در این بیمارستان بیماران می‌توانند با تعرفه دولتی حداقل هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اتاق عمل جراحی اعصاب بیمارستان رازی دارای تجهیزات بسیار کاملی است تصریح کرد: میکروسکوپ این بیمارستان در حد بیمارستان‌های آلمان است.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در حدود 7 ماهه اخیر حدود 70 تا 80 تومور مغزی را در بیمارستان رازی عمل کرده‌ام و در این بیمارستان رزیدنت‌ها نهایت استفاده آموزشی را می‌برند.

قائمی عنوان کرد: در زمینه بیماران مغز و اعصاب هیچ اعزامی به سایر استان‌ها و مراکز نداریم و خوشحالیم که توانستیم خراسان جنوبی را به قطب درمانی جراحی مغز و اعصاب تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه عمل جراحی با لیزر نیز برای دیسک‌های کمر و گردن انجام می‌شود یادآور شد: شرایط و امکانات در این بیمارستان به گونه‌ای است امکان پذیرش بیمار از سایر کشورها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی