Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@21:03:03 GMT

اوج کینه توزی آمریکای ترامپ علیه ملت ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۳۶۵

اوج کینه توزی آمریکای ترامپ علیه ملت ایران

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی آورده است: وی گفت عربستان و امارات به آمریکا تعهد داده‌اند که خلا ناشی از حذف نفت ایران در بازار جهانی نفت را جبران کنند و نگذارند قیمت نفت افزایش یابد.

این برای نخستین‌بار نیست که آمریکای ترامپ تلاش می‌کند در دشمنی با ملت ایران، شانس خود را آزمایش کند و پیش از این هم هرچه بیشتر تلاش کرده، کمتر نتیجه گرفته و همواره منزوی، ناکام و سرخورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن امیدوار بود بتواند فروش نفت ایران را تا روز سیزدهم آبانماه 97 به صفر برساند ولی علیرغم تلاش همه‌جانبه‌اش نتوانست چنان هدفی را محقق کند و سرانجام به 8 کشور معافیت‌هایی را در زمینه خرید نفت ایران داد.

اکنون تلاش ترامپ بر اینست که با لغو معافیتها بتواند صدور نفت ایران را به صفر برساند. در این زمینه نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند ابعاد مسئله را روشن‌تر کند.

نخست آنکه این یک تلاش بیهوده برای احیای طرحی شکست خورده و ناکام است که باقیمانده حیثیت جهانی آمریکا را هم بر باد داده است. اگر ترامپ و‌‌ دار و دسته‌اش می‌توانستند، به صلاح آنها بود که در همان مرحله اول و به هر قیمت ممکن دستاوردی در این مقوله ارائه کنند تا در مقیاس جهانی منزوی نشوند.

ترامپ در نخستین سفر خارجی پس از ورود به کاخ ریاست جمهوری هم با عزیمت به ریاض تلاش کرد تا یک اجماع متشکل از 54 کشور عربی و اسلامی علیه ایران را اعلام کند ولی چنان اجماعی حتی چند ساعت هم دوام نیاورد. ترامپ تلاش کرد تا یک اجماع جهانی علیه ایران را با محوریت اسرائیل در ورشو تشکیل دهد ولی به شدت منزوی و ناکام بود و هیچ کشور قابل ذکری حاضر به همراهی با نتانیاهو، سعودی‌ها و ترامپ نشد. حتی به فاصله کوتاهی ورشو پاداش خوش خدمتی به صهیونیستها را گرفت و با تلخکامی شاهد زخم زبان صهیونیست‌ها بود.

ترامپ حتی در تشکیل ناتوی عربی علیه ایران هم کاملاً شکست خورد و چنین طرحی حتی بر روی کاغذ هم شکل نگرفت. معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تروریست هم نتوانست نفع و اعتباری برای آمریکای ترامپ تدارک نماید و برعکس، موجب آشکارسازی انزوای جهانی آمریکا شد و هیچ کشوری به جز چند رژیم فاسد و بی‌آبروی عرب حاضر به استقبال از طرح ترامپ نشد.

اکنون قرار است همان طرح‌های ناکام و شکست خورده با تبلیغات بیشتری پیگیری شود ولی احتمال شکست آن بیشتر از گذشته است. موضوع مهمتر، به تلاش واشنگتن برای تسرّی تصمیمات و قوانین فرامرزی آمریکا بازمی‌گردد که تاکنون سابقه نداشته و کشورها را به واکنش واداشته است. این پدیده اگرچه نقض آشکار هنجارها و قوانین بین‌الملل محسوب می‌شود، ولی در صورت جا افتادن می‌تواند اراده، حاکمیت و استقلال سایر کشورها را تحت‌الشعاع تصمیمات و اقدامات آمریکا قرار دهد. این پدیده، بدعتی نامبارک است که چیزی کمتر از شکست و انزوای آمریکا نمی‌تواند آنرا خنثی و بی‌اثر سازد.

واشنگتن انتظار داشت با افزایش فشارها بر ملت بزرگ و سلحشور ایران شاهد قیام و اعتراض مردم علیه نظام باشد ولی تجربه نشان داد که آمریکا هنوز هم شناخت مناسبی از ملت بزرگ و تاریخ‌ساز ایران نداشته و ندارد. ترامپ و‌‌ دار و دسته‌اش اگر ذره‌ای وجدان و عقل می‌داشتند، شاید به صلاح‌شان بود که به‌ خاطر حوادث ناشی از سیل فراگیر و پیامدهایش، اندکی در عملکرد نابخردانه و خصومت آشکار خود تجدیدنظر می‌کرده و با موج‌سواری چنین وانمود می‌کردند که حداقل در شرایط ناشی از سیل، با آحاد ملت ایران این همه دشمنی ندارند؛ ولی دقیقاً در همین شرایط نشان دادند که درنهایت کینه‌توزی و شرارت امیدوارند بتوانند با تحریم‌های بیشتر، ملت ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند که البته یکبار دیگر هم این آرزوی خام را به گور خواهند برد. مردم ایران بارها عقبه‌های سخت و سرنوشت‌ساز فراوانی را پشت‌سر گذاشته‌اند و این بار هم دشمنی را که مراتب دشمنی خود را پنهان نمی‌کند، ناکام خواهند ساخت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های یکجانبه این کشور به بهانه حمایت مالی از گروه انصارالله یمن، تحریم هایی را علیه این گروه، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان وضع کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی ها و حزب الله فعالیت می کنند، تحریم می کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، « این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروهای وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی ها است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به استفاده از ابزارهایمان علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، متعهد هستیم.»

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در روش های استفاده از بازارهای بین المللی انرژی برای تسهیل فعالیت های تروریستی ادامه خواهد داد.»

وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای، حقوق بشر ، جنگ اوکراین و روسیه و نیز جنگ اسرائیل در غزه، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟