Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : با موافقت وزارت آموزش و پرورش ، دوره تحصیلی در مدارس ابتدایی روستای حسین آباد کالپوش از پایه اول تا پنجم زودتر از موعد مقرر به پایان رسید و ارزشیابی کیفی و توصیفی دانش آموزان به معلمان واگذار شد. محمد دستورانی با اشاره به اینکه امتحانات در پایاه ششم به صورت منطقه ای برگزار می شود گفت: با رایزنی های انجام شده امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با برگزاری غیر منطقه ای امتحانات پایه ششم در روستای حسین آباد کالپوش موافقت کند و این ابلاغیه تا روز دوشنبه اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورانی درباره وضعیت امتحانات دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هم گفت : امتحانات داخلی این دوره ها تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می شود و فقط برای دانش آموزان متوسطه دوم که امتحان نهایی و هماهنگ کشوری دارند ، تمهیدات ویژه ای مانند استان های سیل زده لرستان ، خوزستان و گلستان در نظر گرفته شده است .
به گفته وی ، دانش آموزان متوسطه دوم روستای حسین آباد کالپوش بر اساس آیین نامه امتحانی استان های سیل زده از یک نوبت امتحان ارفاقی برخوردار شدند و می توانند علاوه بر حضور در آزمون نهایی در خرداد ، شهریور و دی ، از نوبت ارفاقی امتحان در مرداد ماه هم استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد : این مصوبات فقط ویژه دانش آموزان روستای حسین آباد کالپوش است و برنامه ریزی تحصیلی سایر روستاهای این بخش طبق برنامه عادی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. دستورانی همچنین درباره سال تحصیلی آینده در روستای حسین آباد کالپوش گفت : برای دوره ابتدایی 12 کانکس در نظر گرفته شده که به زودی از کرمانشاه وارد استان سمنان می شود و دانش آموزان دوره های متوسطه سال تحصیلی آینده را در مدارس شبانه روزی رضوان در روستای سوداغلن و کوثر در میامی می گذرانند. دستورانی اظهار امیدواری کرد : نخستین بنایی که در زمین جدید در نظر گرفته شده روستای حسین آباد کالپوش ساخت آن آغاز شود ، مدرسه روستا خواهد بود. 800 دانش آموز در پنج واحد آموزشی با 80 معلم در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی مشغول به تحصیل هستند. 300 نفر از این دانش آموزان در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه درس می خوانند.
از اواخر پارسال رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش سبب تخریب صدها خانه و مدارس این روستا شده به گونه ای که بسیاری از ساکنان این روستا مجبور به تخلیه منازلشان شده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه دانش آموزان زمین معلم وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد

 رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه قرائت خانه‌ها با سابقه‌ی ۳۰ ساله در استان یزد برای تقویت بنیه‌ی علمی دانش آموزان و استفاده از فرصت مطالعاتی ایجاد می‌شوند، گفت: در نوروز امسال ۵۵ قرائت خانه در استان یزد ایجاد شده که ۲۰ قرائت خانه از این تعداد در شهر یزد فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دانش آموز از این قرائت خانه بهره می‌برند، ادامه داد: قرائت خانه‌ها فرصت خوبی برای مطالعه، مشاوره و رفع اشکال دانش آموزان فراهم می‌کند و ساعت فعالیت این مکان‌ها در ماه مبارک رمضان از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۳ است. 

فعالیت قرائت خانه‌ها در استان یزد از ۲۸ اسفندماه شروع شده و تا ۱۳ فروردین ماه نیز ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان