Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@05:57:33 GMT

ملخ صحرایی با سمپاش‌های نوین قابل کنترل است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۵۴۷

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از رشد ۲.۵ برابری سمپاش های موجود کشور خبر داد و گفت: با استانداردسازی و همچنین تولید سمپاش های نوین به ویژه توربینی زراعی و باغی، آفت ملخ صحرایی قابل کنترل است.

کامبیز عباسی اظهار داشت: سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی به دلیل ظرفیت و راندمان بالا و سرعت عملی که دارند می توانند برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیار اثرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ در حوزه ساخت و عرضه سمپاش های توربینی زراعی و  توربینی باغی دو شرکت داشتیم اما اکنون در این حوزه ۲۰ تا ۲۵ عرضه کننده فعالیت می کنند.

عباسی، عدم مبارزه با این ملخ صحرایی در عربستان و شرایط اقلیمی در ایران را از دلایل هجوم این آفت به استان های جنوبی دانست و گفت: با این حال زیرساخت های مبارزه با این آفت در بخش مکانیزاسون کشاورزی فراهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط باید مدیریت بکارگیری از سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی و زمانبندی برای مبارزه با ملخ های صحرایی را انجام دهیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است زیرا جابجایی این آفت سریع است.

وی افزود: در شرایط بحرانی، استفاده از سمپاش های هوایی نیز توصیه می شود که در این زمینه محدودیت هایی مانند نزدیکی مکان مبارزه به گاوداری ها و دامداری ها وجود دارد.

عباسی تعداد سمپاشی های فعال در حوزه کشاورزی در سال ۹۲ را حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون این عدد به ۱۷۵ هزار دستگاه سمپاش رسیده است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DZP برچسب ها: آفت کشاورزی ، سمپاشی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آفت کشاورزی سمپاشی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • ضرورت همکاری کشاورزان برای بکارگیری از روشن‌های نوین در مزارع
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است