Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:33:03 GMT

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۶۷۷

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار آغاز بکار کرد

چابهار- ایرنا- همایش روز جهانی مالاریا با هدف تبیین موفقیت ها در جلوگیری از بیماری مالاریا و بحث تبادل نظر برای کاهش آن امروز/پنجشنبه/ با حضور اساتید و مدیر منطقه ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت و شماری از مسئولان کشوری و استانی در چابهار آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مهمترین موضوعاتی که در این همایش مطرح می شود می ‌توان به برنامه حذف مالاریا در جمهوری اسلامی ایران از منظر چشم انداز منطقه ای و جهانی، انتظارات بخش های مختلف توسعه در پیمودن قدم های پایانی حذف مالاریا در کشور، حمایت قانونگذاران از برنامه حذف مالاریا در ایران، نقش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران در حمایت از برنامه حذف مالاریا، دستاوردهای استراتژی حذف مالاریا در کشور، ارتباط توسعه و مالاریا و اعلام حمایت سیاسی از این برنامه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر محمدمهران امینی فرد افزود: بیماری مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کنترل شده و به موفقیت ‌های خوبی در برنامه حذف کشوری رسیده ایم.
وی بیان کرد: بیماری مالاریا و سایر بیماری‌ های منتقله از ناقلین توسط پزشکان به‌عنوان بازوی توانمند شناسایی و درمان به موقع بیماران در مناطق صعب العبور انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در این همایش کریستف هامل من نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،مدیر برنامه مبارزه با مالاریا در دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار حضور دارند.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است

رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «حجم ویرانی‌ در بیمارستان‌های نوار غزه را بسیار فاجعه‌بار است.»

وی افزود: « با شرکای خود وضعیت بیمارستان‌های الشفا و بیمارستان اندونزی در شمال غزه را مورد بررسی قرار دادیم. بیمارستان اندونزی تخلیه شده و اقدامات لازم برای بازسازی آن و آغاز مجدد روند پذیرش بیمار در حال انجام است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تدروس آدهانوم گبریسوس تأکید کرد روند یافتن اجساد در بیمارستان الشفا در غزه همچنان ادامه دارد.

هم اکنون ۱۲ بیمارستان در نوار غزه به طور محدود مشغول فعالیت هستند که ۶ مورد از آنها در بخش شمالی و ۶ مورد دیگر در منطقه جنوبی است. علاوه بر آنکه ۳ بیمارستان صحرایی نیز به صورت محدود در حال خدمت رسانی هستند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • فردا؛آغاز بکار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد