Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:40:08 GMT

تکاب سردترین شهر آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۷۶۶

تکاب سردترین شهر آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تکاب با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ریزش هوای سرد به آذربایجان غربی دمای هوا از روز گذشته در بیشتر مناطق استان کاهش محسوسی پیدا کرد و در شبانه روز گذشته تکاب سردترین شهر استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در هیمن مدت پلدشت با دمای 17 درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود و دمای هوا در ارومیه بین یک و 12 درجه سانتی گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی یک و 12 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
محمدپور با اشاره به استقرار این توده هوای سرد در منطقه تا پایان هفته جاری اظهار داشت: با ورود جریان های ناپایدار به منطقه ضمن احتمال بارش های پراکنده در برخی مناطق، دمای هوا استان نیز افزایش جزیی خواهد داشت و این روند تا روز جمعه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، با استقرار هوای سرد در منطقه بسیاری از باغداران برای مقابله با سرمازدگی اقدام به روشن کردن آتش و ایجاد دود در باغ های خود کردند.
به گفته کارشناسان انجام آبیاری بارانی در باغ ها و مزارع، بستن دریچه های تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ خوراکی، پوشاندن تنه درختان جوان، خودداری از انجام هرس سنگین درختان، عدم انجام هر گونه خاک ورزی در باغ ها به جهت حفظ ذخیره گرمایی خاک از جمله توصیه های مقابله با سرما در بخش باغبانی است.
کارشناسان در بخش زنبورداری نیز جفت کردن کندوها برای پرکردن فضای خالی وسط کندوها، جلوگیری از قرار گرفتن سوراخ پرواز در جهت وزش باد و بارش باران و برف، خودداری از باز و بسته کردن درب کندوها و پوشاندن درب کندوها با نایلون را توصیه می کنند.
در بخش زراعت نیز عملیات محلول پاشی ترکیبات غذایی کامل مانند اسیدآمینه و جلبک های دریایی همراه با عناصر غذایی در مناطقی که مزارع گندم وارد منطقه ساقه دهی شده توصیه می شود.
آذربایجان غربی در منطقه ای کوهستانی واقع شده و در سال زراعی جاری بیش از 422 میلی متر بارندگی در این استان ثبت شده است.
بارش ها در آذربایجان غربی از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.
3020/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي سردترين شهر آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶ مورد زنان بود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، موسی ادیب فر مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶ مورد زنان بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۷۷ پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که ۷۷۵۰ پرونده برای زنان و ۲۰ هزار و ۳۲۷ پرونده مربوط به مردان است.

ادیب فر با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۳ هزارو ۴۰۸پ رونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، یاد آور شد: همچنین در این مدت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام و تشکیل پرونده شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۲۷ مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۹۱۵ مرد و ۵۰۸ زن مجوز دفن صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۶۲ مورد مجوز فوت ناشی از سوختگی، ۴۲ مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲ مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲ مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹ مورد مجوز برای مرگ‌های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از گوشه و کنار آذربایجان غربی در دوم اردیبهشت
  • جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی