Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:16:26 GMT

مدیریت واحد از اصلی ترین عوامل کنترل بحران های طبیعی است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۷۶۷

مدیریت واحد از اصلی ترین عوامل کنترل بحران های طبیعی است

ایلام- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار ایلام نقش مدیریت بحران را در کاهش خسارات سیل و پیشگیری از تلفات جانی تعیین کننده دانست و گفت: مدیریت واحد از اصلی ترین عوامل کنترل بحران های طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: نکته کلیدی مدیریت کارآمد بحران استان در مرحله پیشگیری بود که با اتخاذ تصمیمات مدیریتی موفق به جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اولویت اصلی در مدیریت بحران استان پیشگیری بود که امیدواریم در لحظه های بحرانی و در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه همواره مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند سیل ویرانگر خسارات زیادی به ابنیه و مزارع مردم وارد کرد اما اگر پیشگیری و اقدامات لازم انجام نمی گرفت، درصد این خسارت ها به مراتب بیشتر بود.
کرمی ادامه داد: با تدبیر و تلاش ویژه استاندار در اهمیت به اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه خسارت سیل در ایلام به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وی پای کار بودن عوامل، مدیریت واحد در ستاد بحران و انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از خسارات را موثر نام برد.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به رغم بیشترین میزان باران کشور در استان ایلام و وقوع سیل خوشبختانه هیچ تلفات جانی نداشتیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست، امیر سرتیب 2 دکتر بولحسنی رئیس دانشگاه دفاع ملی و سردار سرتیب 2 پاسدار باقری استاد مطالعات گروهی دانشگاه دفاع ملی حضور داشتند که نکات کلیدی در خصوص مدیریت موفق بحران استان در مرحله پیشگیری عنوان کردند.
در این نشست از اعلام آمادگی دانشگاه دفاع ملی برای کمک به سیل زدگان خبر و از اقدامات استاندار ایلام تقدیر شد.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث بحران مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از بارش در استان اصفهان اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز شد.

وی با اشاره به بروز خسارت به باغات، معابر، آسفالت راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند، اضافه کرد: در این راستا مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در راستای ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شدا اقدام کنند.

وی گفت: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند.

شیشه فروش تصریح کرد: بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 6086564

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور