Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه فرانسوی لوپوئن طی گزارشی تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای محدود کردن خرید نفت از ایران را اقدامی تحریک آمیز خواند و آن را به منزله شعله ورکردن آتش تنش‌های خطرناک میان دو کشور ارزیابی کرد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فرانسوی «لوپوئن»  طی گزارشی با اشاره به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا  در خصوص عدم تمدید معافیت خریداران نفت ایران نوشت:  رئیس‌جمهور آمریکا با ممنوع اعلام کردن خرید نفت ایران برای همه کشورها، جمهوری اسلامی را بیش از پیش تحریک کرده و خطر بروز درگیری و تنش را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه فرانسوی در ادامه نوشت: وزارت خارجه آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد که با هدف حفظ ثبات بازار نفتی جهان، به مدت 6 ماه هشت کشور تحت شرایطی از تحریم واردات نفت ایران معاف هستند و اینگونه بود که تاکنون هشت کشور اجازه داشتند که نفت ایران را خریداری کنند.

این گونه بود که به رغم تحریم‌ های آمریکا علیه بخش نفتی ایران که دونالد ترامپ در روز 5 نوامبر گذشته در خصوص آن تصمیم گیری کرد، چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان همچنان از استثناء هایی که واشنگتن برای آنها در نظر گرفت بود بهره می بردند؛ استثنائاتی  که به آنها این امکان را می داد که نفت خام ایران را وارد کنند.

اما این اقدامات استثنائی چندان طولی نکشید و کاخ سفید روز دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفته که معافیت‌های تحریم واردات نفت ایران برای کشورهای فوق الذکر را که مهلت آن ابتدای ماه می آینده به پایان می رسد، تمدید نکند.

کاخ سفید طی این بیانیه‌ اعلام کرد که معافیت موقت خریداران نفت ایران از اجرای تحریم‌ها  10 روز دیگر به پایان می‌رسد و تمدید نخواهد شد و از این تاریخ به بعد هشت کشوری که تا به حال اجازه داشتند از ایران نفت خریداری کنند هم باید به صف تحریم کنندگان ایران بپیوندند وگرنه مجازات های واشنگتن در این باره شامل حال آن ها هم می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی این تصمیم اعلام کرد که دیگر هیچ استثنائی در تحریم نفتی علیه ایران که در ماه نوامبر سال 2018 برقرار شده بود، وجود نخواهد داشت.

واشنگتن طی ماه نوامبر سال گذشته  واردات نفت از ایران را ممنوع اعلام کرد اما به بزرگترین وارد کنندگان نفت ایران یعنی کشورهای چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه اجازه داد که برای مدت 6 ماه به خرید نفت از ایران ادامه دهند؛ مجوزی که مهلت آن به  زودی به پایان می‌رسد و با تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص عدم تمدید مجدد مهلت آن، نگرانی‌ها در خصوص شعله‌ور شدن آتش تنش‌ها بیش از بیش نمایان می شود.

ظریف: واشنگتن مانع صادرات نفت ایران شود باید منتظر عواقب آن باشد/ آمریکا بداند برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه پاسداران صحبت کندرسانه روس: آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برسانداستاد دانشگاه دوسلدورف: تحریم‌های آمریکا علیه ایران اساس قانونی ندارد/ متوقف کردن کامل صادرات نفت ایران امکان پذیر نیست

 

بنا به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، به رغم تصمیم دونالد ترامپ و تلاش آمریکا برای محدود کردن خرید نفت از ایران، بعید است که صادرات نفتی ایران به صفر برسد و تهدید واشنگتن نمی تواند همه کشورها به ‌خصوص چین و ترکیه را به خودداری از واردات نفت از جمهوری اسلامی وادار کند.

این در حالیست که «محمدجواد ظریف»  وزیر امور خارجه کشورمان نیز که در نیویورک به‌سر می‌برد، اخیرا ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و برجام، اعلام کرد که آمریکا سیاست خطرناکی را در پیش گرفته و نه ‌تنها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده، بلکه از دیگران نیز می‌خواهد  که این قطعنامه را نقض کنند و این کشورها را تهدید می کند که اگر قطعنامه شورای امنیت را رعایت کنید، مجازات خواهید شد و این رفتار تحریک آمیزیست که جامعه بین‌الملل باید در خصوص ادامه یا قطع آن تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد

به گزارش جماران؛ آمریکا و انگلیس امروز -پنج‌شنبه- و در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کردند.

در چارچوب این تحریم‌ها، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله اخیر را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.

انگلیس نیز در اقدامی هماهنگ، چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی که در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران فعالیت می‌کنند را هدف تحریم قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا