Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید حکم خداوند را شناسایی کرد، خطاب به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها، تصریح کرد: در شناخت حکم خدا، موضوع، شناخت حکم و تناسب بین موضوع و حکم و اراده و تصمیم و رای و حکم فقط باید خدا را دید و به خدا اندیشید و این اساس کار در دستگاه قضایی است و حکم، حکم الهی و حکمی است که مورد پسند و رضایت خداوند متعال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در نشست با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام زمان (عج) ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال به برکت این مولود با برکت، برکاتش را بر جمع ما و نظام مقدس اسلامی نازل فرماید.

آیت الله رئیسی با قرائت آیه "وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ" گفت: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری بر ما ارزانی داشته است و هرگز قادر به شمارش این نعمت‌ها نخواهیم بود؛ غرق در نعمت هستیم؛ اما در میان این نعمات، نعمت‌هایی هم هست که خداوند متعال به بشریت مرحمت فرمود که این نعمت‌ها نعمت‌های ممتاز است و آن‌ها را همراه با منت بیان کرده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه از نعمت‌های بزرگی که خداوند همراه با منت در آیات قرآن بیان می‌کند، نعمت‌های امامت و رسالت هستند، ادامه داد: جریان امامت جریان مستمر، همیشگی و دائمی بر خلایق و بندگان است و همواره این نعمت وجود دارد، به قول برخی از بزرگان اگر جامع بین رسالت و امامت را بگیریم، ولایت جامع آن می‌شود؛ یعنی نعمت ولایت نعمت ممتازه الهی است که همراه با منت بیان شده است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: نعمت وقتی بسیار بزرگ باشد، همراه با منت است، لذا نعمت امامت نعمت بسیار بزرگی است و اگر همه نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشت، می‌بود، اما این یک قلم نمی‌بود، زندگی ما با یک تبصره مثل زندگی همه موجودات عالم بود و آن تبصره آن است که اگر ما اعتقاد نمی‌داشتیم به اینکه وجود حجت خداوند در زمین نه فقط در امور اجتماعی و تشریعی اثر گذار است، بلکه در تکوین هم اثرگذار است، حیات ما حیات طیبه نبود.

رئیس دستگاه قضا گفت: این اعتقاد ماست که نبودن حجت فقط نظام تشریع را مختل نمی‌کند، بلکه نظام تکوین را هم مختل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نعمت وجود ولایت الهیه و وجود امام و حجت خداوند، برترین و والاترین نعمتی است که خداوند به بشریت داده است و به وجود او همه هستی و عالم شکل می‌گیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بالاترین نعمت امروز در این مملکت نعمت نظام اسلامی و ولایت است، گفت: ما غرق در نعمت‌های مادی و معنوی خداوند متعال هستیم؛ اما برترین نعمت امروز بر ما نعمت نظام اسلامی است که باید این نظام را که خون‌های مطهر شهیدان، جانبازی جانبازان و ایثار ایثارگران را در طول تاریخ به خود دیده است، پاسداری و صیانت کنیم.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز ما به برکت گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی برکات بسیاری را داشته‌ایم که در بیانیه گام دوم رهبری معظم انقلاب اسلامی و سخنان حکیمانه ایشان بسیاری از این برکات ذکر شده است، دستورالعمل و راهبرد برای گام دوم هم تعیین شده که چگونه باید گام برداشت.
آیت الله رئیسی ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که در جای جای کشور انجام شده است، گفت: آنچه انجام شده مربوط به یک گروه، یک حزب، یک جریان، یک دولت، یک مجلس و یک بخش از قضا نیست، بلکه مربوط به نظام جمهوری اسلامی است و همه برکات در سبد نظام اسلامی تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: برای اینکه کاستی نداشته باشیم و از نواقص عبور کنیم و بتوانیم آینده روشن را به برکت وجود مقدس امام عصر (عج) و مکتب انتظار و دلدادگی به حجت خداوند متعال پیش رو داشته باشیم، باید قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدنیم.
البته تردید نداریم علیرغم همه مشکلاتی که دشمنان تلاش دارند برای ما ایجاد کنند؛ آینده بسیار روشن و نورانی است و آینده را زور و زر رقم نمی‌زند؛ بلکه صلاحیت صلحا و تقوای متقین رقم می‌زنند و این باور ما و وعده الهی است و آینده از آن انسان‌های صالح و با تقوا است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هاضمه هستی هیچگونه باطلی را نمی‌پذیرد، بیان داشت: هاضمه هستی، حق را قبول می‌کند و پایداری و استحکام و قرار واقعی عالم هستی بر حق است.
آیت الله رئیسی با اشاره به آیه «یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ» تاکید کرد: باید بر اساس حق حکم کرده و تصمیم بگیریم و حرکت کنیم.
وی با قرائت آیه «وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» ادامه داد: در عالم دو نوع حکم وجود ندارد و فقط یک حکم در عالم است و آن حکمی که غیر خداست حکم نیست و در عالم فقط حکم، حکم خداست و تعلق به حضرت حق دارد و جز حکم خدا، حکمی وجود ندارد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید حکم خداوند را شناسایی کرد، خطاب به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها، تصریح کرد: در شناخت حکم خدا، موضوع، شناخت حکم و تناسب بین موضوع و حکم و اراده و تصمیم و رای و حکم فقط باید خدا را دید و به خدا اندیشید و این اساس کار در دستگاه قضایی است و حکم، حکم الهی و حکمی است که مورد پسند و رضایت خداوند متعال می‌باشد.   خبر در حال تکمیل است

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • فال ابجد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند