Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:25:59 GMT

توسعه زیرساختهای اطراف حرم حضرت معصومه محور کار باشد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۸۰۱

توسعه زیرساختهای اطراف حرم حضرت معصومه محور کار باشد

قم- ایرنا- استاندار قم با اشاره به طرح میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای قم گفت: در حال حاضر به جای این برنامه باید توسعه زیرساختهای شهری و اطراف حرم حضرت معصومه(س) محور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم افزود:طرح میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای قم در صورتی مناسب است که گام های پیمودن راه تحقق آن تعریف و عملیاتی شدن آن تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تحقق توسعه زیرساختهای شهری و اطراف حرم حضرت معصومه(س) می تواند محرک جدی در عمران و شهرسازی قم باشد و انقلاب عظیمی در این شهر ایجاد نماید.
وی بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی به عنوان رویکرد علمی مورد توجه قرار گیرد، گفت: پارک های علم و فناوری، بنیاد نخبگان، دانشگاه ها، حوزه ها و پژوهشگاه های وابسته به این مراکز برای تحقق اقتصاد مقاومتی پای کار بیایند.
سرمست افزود: باید بتوانیم سهم دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز مطالعاتی و پژوهشی را در تولید علم و فناوری لحاظ کنیم و این مراکز برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی های مناسب داشته باشند.
وی با بیان اینکه نیازمند واردات فکر برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، تاکید کرد: روح و نفس تازه و ایده پردازی جدیدی برای اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و به مجموعه های موجود اکتفا نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهره برداری از دریاچه نمک برای قم اولویت است، خاطرنشان کرد: چگونگی این بهره برداری باید به کارگروه های ذیربط واگذار و برنامه عملیاتی آن بر اساس نظر مشاوران ارائه شود.
سرمست ادامه داد: قرار گرفتن سه طرح اصلاح و بهبود فضای کسب و کار، توسعه فعالیت های دانش بنیان و صادرات در لیست برنامه های محوری اقتصاد مقاومتی نیز به شرط تهیه برنامه راهبردی برای تحقق آن هاست.
استاندار قم گفت: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قم جزو استان های پیشتاز است که به موقع وارد راهبردهای عملیاتی رونق تولید شده و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود در سال جاری قرار داده است.
وی با اشاره به این که شرط موفقیت ما عملیاتی نمودن برنامه هاست، تصریح کرد: هر چه به سمت اجرایی و عملیاتی کردن برنامه ها برویم، حتی اگر به تمام اهداف از پیش تعریف شده نرسیم، باز هم توفیق حاصل می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید محرک ویژه ای برای خدمات شهری در برنامه ها دیده شود، خاطرنشان کرد: در طرح های شهری و خدمات خلاء جدی وجود دارد و در استان قم که تک شهرستان است، باید به صورت جدی تری به این برنامه ها ورود نماید.
سرمست با اشاره به اینکه توفیقات قم به صورت تنگاتنگ در ارتباط با توفیقات عمران و خدمات شهری است، گفت: از شورای اسلامی شهر انتظار داریم در تصویب برنامه ها، جهت گیری را با اقتصاد مقاومتی و برنامه های آن تنظیم و تدوین کند.
وی همچنین بیان کرد: در سال جاری پرداخت تسهیلات برای توسعه روستایی و اشتغال فراگیر باید تقویت شود و هدفگذاری روی نرخ بیکاری تک رقمی باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی کار بسیاری می توان انجام داد، اگر به جدیت این هدف دنبال شود، تحقق یافتنی است.
نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری برگزار و طرح های راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار اقتصاد مقاومتي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

کد خبر 6079950

دیگر خبرها

  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود