Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مصطفی چترروز مدیر بیمارستان شفا تاکستان گفت: این بیمارستان در دستیابی به اهداف برنامه ترویج زایمان طبیعی، بیمارستان موفق در کشور معرفی شد و دستیابی به این هدف، حاصل تلاش ماماها، مبارزه با چالش‌های فرهنگی زایمان طبیعی و افزایش آگاهی مادران از طریق برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان و افزایش کیفی خدمات مامایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چترروز افزود: این بیمارستان در زمینه شاخص زایمان طبیعی در مقایسه با استاندارد کشوری، جایگاه مناسب‌تری دارد.

مسؤول بخش زایمان بیمارستان شفا هم گفت: سال گذشته، اولین سزارین مادران ۳۳/۱۹ درصد بود که نسبت به سال ۹۶ کاهش چشمگیری یافت.

زهرا خوش زبان درباره نرخ زایمان طبیعی هم گفت: پارسال هزار زایمان در این مرکز انجام شد که از این تعداد، ۳۲۶ مورد، زایمان بار اول مادران بود که تنها ۶۳ مورد به سزارین منجر شد.

سال گذشته بیمارستان «شفا» تاکستان با شاخص ۶۸.۴۷ درصد زایمان طبیعی از کل زایمان‌های انجام شده، رتبه نخست زایمان طبیعی استان را کسب کرد.

انتهای پیام/ک

موفقیت کشوری بیمارستان شفا تاکستان در برنامه ترویج زایمان طبیعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد

نقی شعبانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ابتدا در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت ۳۰۰ میلیون اصله نهال به زراعت چوب تخصیص داده شد، اما سپس با استقبال بخش خصوصی ۵۰۰ میلیون اصله نهال در قالب زراعت چوب در نظر گرفته شده است و همواره برنامه ریزی کرده ایم با افزایش طرح زراعت چوب از سایر بخش ها کاسته شود.

به گفته او، در دهه ۷۰ تا ۸۰ قرار شد حدود یک میلیون هکتار زراعت چوب انجام شود و به رغم مطالعات موسسه تحقیقات جنگل ها بیش از ۹۰۰ هزارهکتار استعداد زراعت چوب داشتیم، اما این طرح به سبب اقتصادی بودن دیگر بخش ها اتفاق نیفتد.

شعبانیان ادامه داد: ممنوعیت بهره برداری از جنگل های طبیعی و افزایش قیمت ارز می تواند دلیلی باشد که زراعت چوب در کشور اتفاق بیفتد تا دیگر بخش ها قابل رقابت باشد. براین اساس با صنایع چوب و کارخانه های ام دی اف جلساتی شکل گرفته و آنها پای کارآمدند و تسهیلاتی را برای طرح زراعت چوب در نظر گرفتند.

شعبانیان ادامه داد: ممنوعیت بهره برداری از جنگل‌های طبیعی و افزایش قیمت ارز می‌تواند دلیلی باشد که زراعت چوب در کشور اتفاق بیفتد تا دیگر بخش‌ها قابل رقابت باشد. براین اساس با صنایع چوب و کارخانه‌های ام دی اف جلساتی شکل گرفته و آنها پای کارآمدند و تسهیلاتی را برای طرح زراعت چوب در نظر گرفتند.

معاون امور سازمان جنگل با بیان اینکه در منطقه خوزستان ۲۹۰ هزارهکتار برای طرح زراعت چوب در نظر گرفته شده است، افزود: در مابقی استان‌ها عرصه‌ها مسخص شدند و زارعین چوب را در اولویت قرار داده ایم.

او با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز چوبی کشور از زراعت چوب تامین می‌شود، گفت: طرح زراعت چوب به طور غیرمستقیم در حفظ جنگل‌ها موثر است چراکه با تولید چوب در کشورما فشار از جنگل‌های طبیعی برداشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هادی چوپان؛ دو قهرمانی پیش چشم آرنولد | ورزشکار مرد سال (برترین‌های سال)
  • ذوب آهن اصفهان برترین میهمان لیگ و درگیری‌های عجیب با پرسپولیس و استقلال
  • برترین گل‌های هر یک از رقابت‌های المپیک و جام جهانی مردان در 20 سال اخیر / فیلم
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از غزه + تصویر
  • ۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد
  • اشلی کول و انتخاب تیم منتخبی از برترین هم‌تیمی‌های خود / فیلم
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • برترین مقاصد گردشگردوست از سراسر جهان
  • تولد ۳۹ نوزاد در شاهرود/ حال مادران و نوزادان خوب است