Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم اباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تیم های محب این نهاد از نخستین روزهای وقوع سیل در تمام استان حضور دارند و تاکنون خدمات مشاوره ای را به 700 نفر از سیلزدگان ارائه داده اند.

فاطمه زهرا توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 94 تیم محب مداخله های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی به مناطق سیلزده استان اعزام شده که این تیم ها با بررسی 10 هزار نفر، مشاوره اولیه 700 نفر را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بعد از انجام مشاوره ها، مرحله غربالگری آغاز شده و افرادی که مشکلات جدی داشته و نیازمند خدمات تخصصی هستند شناسایی و ارائه خدمات می شوند.
وی با بیان اینکه گستره خدمات تیم های محب بهزیستی محدود به مددجویان این نهاد نمی شود، بیان کرد: طرح غربالگری با هدف کاستن آسیب های اجتماعی در مناطق سلیزده اجرا می شود که مددکاران و روانشناسان اداره کل بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش تهران در این مناطق حضور یافتند تا بار آسیب های روانی و اجتماعی را در این مناطق کاهش دهند.
مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: بیش از 14 هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و 651 خانوار تحت تاثیر تخریب های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.
توکلی تاکید کرد:‌ تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.
وی یادآور شد: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.
وی ادامه داد: تاکنون 17 استان کمک های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 بهزيستي روانشناسي و مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده با صدور حکمی، حجت الاسلام محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.

حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.

مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه‌های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیأت‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه‌های علمیه به منظور ارتقا کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.

ارائه مشاوره‌های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقا سطح تفاهم و همکاری‌ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.

کد خبر 6085948

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد