Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها تن از دیپلمات‌های خارجی به نشانه اعتراض محل سخنرانی وزیر امور خارجه ونزوئلا در مجمع عمومی سازمان ملل را ترک کردند. خورخه آریزا آمریکا را بابت تایید خوان گوآیدو به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا به باد انتقاد گرفته بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا برای سخنرانی درباره جنبش عدم تعهد که بخشی از یک جلسه ویژه سازمان ملل متحد درباره ارزش چندجانبه‌گرایی بود، در مجمع عمومی سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اما حدود ۳۰ تا ۴۰ تن از دیپلمات‌های گروه لیما که ائتلافی از کشورهای آمریکای لاتین و کاناداست و همگی خوان گوآیدو را به رسمیت شناختند و نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را غیر قانونی در نظر می‌گیرند، از جلسه خارج شدند. کشورهای عضو گروه لیما، انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ونزوئلا را آلوده به تقلب می‌دانند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا حین سخنانش ایالات متحده را به "اعمال دیکتاتوری" در سازمان ملل متحد از طریق "تقلای آشکار برای اخراج یا لغو به رسمیت شناختن اعتبارنامه کشورهای عضو برای حقوق کامل ونزوئلا" متهم کرد. او در این جلسه که آمریکا نخواست سخنرانی داشته باشد، گفت: این تبعیض‌آمیز و غیر قابل پذیرش است.

در واشنگتن، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی خواستار تحریم‌های اقتصادی بیشتر و احتمال استفاده از قوه قهریه برای عزل مادورو از قدرت شد. لویی آلماگرو در یک گردهمایی دیپلماتیک گفت: اینکه تصمیم بگیریم به برخی از تشنگان دیکتاتوری اجازه ماندن در قدرت بدهیم، ظالمانه است و ما باید در مورد برخی از ابزارهای حقوق عمومی بین‌المللی مانند مسئولیت حفاظت از اقدامات بشردوستانه برای مقابله با پرونده ونزوئلا فکر کنیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم اوضاع به این صورت باقی بماند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا این ماه سفری به سازمان ملل داشت و از مادورو به عنوان "دیکتاتور" یاد کرد و تلاش داشت تا نظر این نهاد جهانی را به سوی به رسمیت شناختن خوان گوآیدو جلب کند. ونزوئلا با بدترین بحران در تاریخ مدرن خودش مواجه است. امسال نرخ تورم ونزوئلا به ۱۰ میلیون درصد رسد و کمبود کالاهای اساسی موجب فرار بیش از ۲.۷ میلیون تن از سال ۲۰۱۵ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • اشک‌های نماینده مالت و رئیس شورای امنیت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌های غزه + فیلم