Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد گفت: دانشجویان فریب شرکت‌های هرمی از طریق عضویت در آنان را نخورند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد در توضیح وظایف و مسئولیت‌های قانونی قوه قضاییه به موضوع پیشگیری از جرم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که پیشگیری از وقوع جرم سهل تر، کم هزینه‌تر و مطلوب‌تر از مقابله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری ادامه داد: البته وقتی جرمی واقع گردد دیگر در آنجا نمی‌توان قانون را زیرپاگذاشت؛ لذا این هشدار‌ها را باید جدی گرفت و البته مراقب بود تا رفتار‌های پرخطر باعث دغدغه خاطر و مشکلات مختلف نشود.

این مقام قضایی نقش دانشگاه و جنبش‌های دانشجویی را در شکل گیری جریانات و مناسبات اجتماعی و همچنین رویش دانشمندان و فرهیختگان و نیز نخبه پروری بسیار مؤثر و سازنده دانست و بیان کرد: بدون تردید جایگاه دانشگاه برای استعداد یابی و معرفی توان مندی‌های افراد در حوزه‌های مختلف کار و فعالیت در جامعه بسیار درخور توجه است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید در خط مقدم گروه‌های مطالبه گر جامعه باشند افزود:دانشجو باید مطالبه گر و پیگیر باشد و همچنین منتقد و آرمان خواه؛ لذا فضای دانشگاه، فرصتی است برای حرکت و جوش و خروش دانشجو در یک مکان سالم و بدون حاشیه.

جعفری گفت: دانشگاه محل رشد و تعالی دانشجویان و مکانی است برای ارتقای سطح فضائل اخلاقی و انتشار آن در جامعه؛ لذا به تعبیر امام (ره) یک دانشگاه خوب می‌تواند جامعه را اصلاح کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین اعتبار دانشگاه یک نهاد مقدس است و ما برای دانشجویان احترام زیادی قائل بوده و برای پیشگیری از وقوع بسیاری از آسیب‌های مبتلابه دانشجویان حاضر به ارائه همکاری هستیم.

وی در توصیف تقسیم بندی انواع آسیب ها، مشکلات فرهنگی را به عنوان خط مقدم آسیب‌ها خواند و عنوان کرد: به لحاظ اهمیت این حوزه و مسائل مربوط به جنگ نرم، دشمن در تلاش است تا با القای ناکارامدی نظام و ایجاد یاس در بین مردم، جامعه را دچار بحران نماید.

جعفری در پایان آگاهی و کسب اطلاع از ماهیت و ابعاد فعالیت‌های اقتصادی را یک ضرورت دانست و در ادامه به مشکلات ناشی از کلاهبرداری و فریبکاری از طریق عضویت در شرکت‌های هرمی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجو باید به دنبال تحصیل و پیشرفت و تعالی باشد. دانشجو باید قدر زمان و فرصت را بداند و خواسته یا ناخواسته فریب برخی افراد فرصت طلب و سودجو را -که صرفا به دنبال اغراض و مطامع خود و کسب منفعت آن هم بدون هیچ گونه تلاش و بدون هیچ گونه فعالیت کاری و اقتصادی هستند_ نخورد.

برنامه پرسش و پاسخ پایان بخش این نشست بود که رئیس کل دادگستری استان حسب مورد به سؤالات مطروحه از سوی دانشجویان پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آسیب های دانشجویان دانشگاه بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان

‌به گزارش خبرنگار مهر، جلال سلمانی صبح سه‌شنبه در همایش بزرگداشت سعدی، اظهار داشت: توجه به برنامه‌هایی که به معرفی مفاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی ایران می‌پردازد از جمله رویکردهای تحولی آموزش و پرورش استان اصفهان در این دوره است که در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز قرار دارد.

وی افزود: توجه جدی به استعدادهای مختلف دانشجو معلمان مورد اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان و به طور ویژه، ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی قرار دارد و آمادۀ بارورسازی و استفادۀ بهینه از این استعدادها هستیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در آینده، صاحبان همین استعدادها مدیران آموزش و پرورش استان خواهند بود و درصورتی‌که این توانمندی‌ها در دوران دانشجویی بروز و ظهور پیدا کند، آموزش و پرورش خواهد توانست در سال‌های آتی مدیران توانمندی را از این میان برگزیند.

سلمانی تصریح کرد: نمود عینی این رویکرد و استفاده از توان دانشجومعلمان و نومعلمان را می‌توان در نشریۀ پرتو مهر ملاحظه کرد که بخش زیادی از فرایند تولید آن به دست آنان انجام می‌شود و درصدد ارتقای این رویه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت سعدی شیرازی، شاعر پرآوازۀ ایرانی، به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و در آستانۀ هفتۀ فرهنگی اصفهان به همت ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این اداره‌کل و با حضور جمعی از معلمان و دانشجومعلمان برگزار شد.‌

کد خبر 6086395

دیگر خبرها

  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران