Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-23@12:04:38 GMT

کمیته امداد: وجود 2300 کودک مبتلا به سوءتغذیه در بوشهر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۲۰۸

کمیته امداد: وجود 2300 کودک مبتلا به سوءتغذیه در بوشهر

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از حمایت این نهاد از ۲۳۰۰ کودک مبتلا به سو تغذیه در سطح استان خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز، احمد لطفی اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، گفت: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: تعداد ۲۳۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه در سطح استان توسط کمیته امداد حمایت می‌شوند.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال برای تأمین ۱۲ نوع سبد غذایی این کودکان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده در ماه یک میلیون ریال است و هر سبد شامل اقلامی از جمله حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن می‌باشد که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل می‌گردد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: هر کودک به محض ورود به طرح رفع سو تغذیه، طی یک یا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش رشد به شکل دقیق و کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه نیز با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه محرز گردد.

به گزارش ایسنا، طرح همسفره در کمیته امداد برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه راه‌اندازی شده است، و مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته امداد را در رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری رسانند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهی راد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال و تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

الهی‌راد با تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی افزود: توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح‌های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد.

وی ادامه داد: همچنین این نهاد ۶۰۰ کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و ۵۰۰ عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار بویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

کد خبر 6084861

دیگر خبرها

  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • احداث و تعمیر ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویی در چادگان
  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز