Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور گفت: برای رسیدن به خودکفایی با توجه به مصرف حدود 100 هزار تن چای در کشور ضمن مدیریت باغداری و افزایش محصول در واحد سطح نیازمند طرح های توسعه ای هستیم.

حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در لاهیجان، در خصوص شرایط رسیدن ایران به خودکفایی در تولید چای اظهار داشت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده و انجام اقدامات "به زراعی" و تداوم شرایط آب و هوایی موجود و در صورت عدم سرمازدگی بوته های باغات چای انتظار می رود تولید امسال بیش از سال گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: برای رسیدن به خودکفایی با توجه به مصرف حدود 100 هزار تن ضمن مدیریت باغداری و افزایش محصول در واحد سطح نیازمند طرح های توسعه ای هستیم.

وی افزود: با توجه به اعلام نرخ تضمینی خرید چای مانند سایر محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی چای در سال 1398 درجه 1؛ 32750 ریال و درجه 2؛ 18492 ریال پایه بوده و انتظار می‌رود کارخانجات با توجه به کیفیت برگ سبز تحویلی و هزینه های بالای باغداری برای چایکاران زحمتکش نظیر تورم، افزایش هزینه های کارگری، افزایش قیمت نهاده ها و … این محصول را به قیمت بالاتر از نرخ اعلامی خریداری کنند.

جهانساز در پاسخ به سئوالی در خصوص "به زراعی" باغات در فصل نگهداری اظهار داشت: در سال مالی 1397 بیش از 2/18 میلیارد تومان از طریق صندوق‌حمایت از توسعه صنعت‌چای کشور در قالب تسهیلات به زراعی و خرید ماشین آلات کشاورزی به چایکاران و همچنین تجهیز و نوسازی به کارخانجات چایسازی با نرخ بهره تا 4 درصد اعطا شد.

وی با اشاره به  افزایش 20 درصدی بهای برگ سبز درجه 1 و 21 درصدی بهای برگ سبز درجه 2 و تمهیدات اندیشیده شده و تسهیلات پرداختی به چایکاران گفت: با توجه به اینکه هر ساله روند احیای باغات با انگیزه بیشتری ادامه دارد، امید است که سطح زیرکشت فعال افزایش یابد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه بارندگی معمولاً به محصول چای که پوشش مناسبی برای مناطق کوهستانی بوده و آبخیزداری را در سطوح چایکاری ایجاد می‌کند، خسارتی وارد نمی‌کند، مگر اینکه بارندگی ها با افت شدید دما همراه باشد گفت: خوشبختانه تاکنون افت شدید دمایی نداشته ایم. همچنین طبق درج اطلاعیه هایی به اطلاع عموم باغداران محترم رسانده شد که با انجام برخی تمهیدات به مقابله با سرمازدگی بهاره بپردازند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تورم چای شرایط آب و هوایی کشاورزی محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر میکند.

حسن رستمی افزود:در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۳۰ هزار تن تولید این محصول ثبت شده است، شاهد افزایش خوبی هستیم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار باظرفیت ۹ میلیون و۲۰۰ قطعه در استان فعالیت دارند و از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است