Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:42:06 GMT

ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شیراز تخریب شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۲۶۳

ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شیراز تخریب شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی ارغون مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: یگان‌های حفاظت و گروه‌های گشت حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل محیط زیست، اداره کل حریم شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان فارس در امر حفاظت از زمین‌های کشاورزی و زمین‌های ملی و دولتی با یکدیگر همکاری می‌کنند که این امر فرصت مناسبی را جهت پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در حریم شهر و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در همین راستا تعداد ۳ مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح ۳ هزار مترمربع از زمین‌های زراعی– باغی واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز قلع و قمع و به حالت اولیه برگشت.

اجرای احکام قضایی در زرقان فارس

ارغون همچنین از تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی بخش زرقان شیراز خبر داد و گفت: ۱۵ مورد مستحدثات غیرمجاز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی در این بخش قلع و قمع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مردم استان خواست تا به منظور حفظ و حراست از زمین‌های زراعی و باغی جهت پایداری تولید محصولات کشاورزی قبل از هرگونه تغییر کاربری در مزارع کشاورزی از اداره‌های امور اراضی شهرستان‌های استان استعلام بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه زمین‌های زراعی و باغی با سامانه۱۳۱امور اراضی استان تماس گرفته و تخلفات مربوطه را گزارش کنند.

انتهای پیام/چ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از قلع و قمع تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این اقدام با حمایت دستگاه قضائی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اراضی روستای اغشت و باغبانکلا شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

وی عنوان کرد: در اجرای عملیات آزادسازی این اراضی ۸۲ قطعه دیوارکشی به طول ۲۹ هزار و ۶۲۰ متر، ۱۴ مورد بنای ویلایی در حال ساخت، دو بنای تجاری غیرمجاز، ۲۵ مورد محوطه سازی، هشت آلاچیق و هفت استخر تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ارزش ریالی این اراضی را ۵۲ هزار میلیارد ریال برآورد و خاطرنشان کرد: طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی شهرستان ساوجبلاغ با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 6085046

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد