Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گناباد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: برخي تصور مي کنند اگر واقعيتها و کاستيها با مردم در ميان گذاشته شود انقلاب تضعيف مي شود در صورتي که تقويت انقلاب درگرو بيان صادقانه مسائل و مشکلات به مردم است.

عليرضا رزم حسيني روز پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و انعقاد تفاهمنامه هاي معين اقتصادي گناباد افزود: بيان نکردن واقعيتها به صورت صادقانه موجب نااميدي مردم و سوق يافتن آنان به سمت شبکه هاي مجازي شده است و اين شبکه ها با انواع تخريب و توهينها مردم را به نظام جمهوري اسلامي نااميد مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: چرا با تقسيم بندي مردم به چپ و راست و اصول گرا و اصلاح طلب، انقلاب را فرسايشي مي کنيم.
استاندار خراسان رضوي گفت: در حوزه زيرساختها با وجود هشت سال جنگ تحميلي و 10 سال بازسازي بعد از آن و 14 سال تحريمهاي اقتصادي اقدامات خوبي انجام شده است ولي همچنان مردم با مشکلات و مسائل اقتصادي دست به گريبان هستند و به اقتصاد خانوار مناطق شهري و روستايي عنايت اساسي نشده است.
رزم حسيني ادامه داد: امکانات زيربنايي و زيرساختي در روستاها ايجاد شده ولي فرهنگ اقتصادي و کار و تلاش در آنها گسترش نيافته است و در نتيجه توسعه زيرساختها نتوانسته موجب ماندگاري مردم در روستاها و جلوگيري از مهاجرت آنها از مناطق روستايي شود.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به اين که بزرگترين چالش کشور، نسلها و ايرانيت ما مسائل اقتصادي و مشکلات معيشتي است گفت: پرداخت 900 هزار ميليارد تومان يارانه مستقيم و غير مستقيم در سطح کشور خلاف مصلحت انقلاب و حکومت است که متاسفانه براي کسب راي به مردم پرداخت شد.
رزم حسيني افزود: تاکيدهاي بيش از 10 سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامي بر توجه اساسي به مسائل معيشتي بايد ملکه ذهن همه ما شود و ايشان در بيانيه گام دوم انقلاب عنوان کردند که عملکردهاي ضعيف اقتصادي، ايران را از داخل و خارج کشور با چالش مواجه کرده و مهمترين اين چالشها عيوب ساختاري و ضعف مديريتي است.
وي با تاکيد بر اين که تمرکزگرايي نخستين ضعف نظام اداري کشور است و اختيارات متناسب با مسئوليتها نيست اضافه کرد: مجموع اين مسائل موجب شده کشورمان در قرن بيست و يکم مانند قرن هجدهم و نوزدهم اداره شود.
استاندار خراسان رضوي گفت: فرهنگ ديني در حوزه هاي اقتصادي در جامعه گسترش نيافته است و در حالي که مردم با مسائل و مشکلات اقتصادي و بيکاري دست به گريبان هستند بيشتر به ساخت مساجد و حسينيه ها توجه شده است.
رزم حسيني افزود: به ثروتمندان واژه زالو صفت را اطلاق کرديم و نتيجه آن شد که مثلا 50 درصد سرمايه گذاري و دارايي خراسان رضوي به خارج از کشور مي رود.
وي تصريح کرد: ارگانهاي حکومتي در حوزه هاي کاري با هم منسجم نيستند در حالي که بايد به وحدت رويه در ارائه خدمت به مردم دست يابند و مثلت توسعه اقتصادي به دنبال تمرکز بين بخشي و استفاده از ظرفيتهاي موجود براي توسعه اشتغال و کسب و کار و رونق اقتصادي خراسان رضوي است و تاکنون 60 شرکت در اين راستا اعلام آمادگي کرده اند.
وي ادامه داد: بايد با روحيه کار و تلاش و استفاده از ظرفيت معينهاي اقتصادي براي رفع محروميت و رونق مناطق مختلف کوشش اساسي کرد.
* تاکنون 58 معين اقتصادي براي مناطق مختلف خراسان رضوي تعيين شده است
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار خراسان رضوي هم در اين نشست گفت: با احتساب انعقاد تفاهمنامه معين اقتصادي در گناباد تاکنون 58 معين اقتصادي در اين استان مشخص شده است که براي توسعه و عمران مناطق مختلف اعلام آمادگي کرده اند.
علي رسوليان گفت: در راستاي اجراي طرح مثلت اقتصادي مورد تاکيد استاندار خراسان رضوي تفاهمنامه هاي سرمايه گذاري به ارزش 240 هزار ميليارد ريال و 712 ميليون يورو در استان منعقد شده که زمينه اشتغال 52 هزار و 629 نفر را فراهم مي کند.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي هم با اشاره به ظرفيتهاي بالاي اقتصادي گناباد از اعلام آمادگي مشارکت سازمان توسعه معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) براي سرمايه گذاري چهار هزار ميليارد ريالي در اکتشاف مس در اين شهرستان خبر داد.
حميد بنايي گفت: با پيگيريهاي نمايندگان استانهاي خراسان رضوي و جنوبي 350 ميليارد ريال اعتبار طي امسال براي احداث خط راه مشهد به زاهدان اختصاص يافته است.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي از طرح مهم مثلت اقتصادي استاندار خراسان رضوي به عنوان يک مدل توسعه منطقه اي در سطح کشور حمايت و در صورت لزوم نسبت به اخذ مصوبه هايي براي اجراي بهينه آن از طريق سران سه قوه تلاش مي کند.
فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفيتها و جاذبه هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي اين شهرستان و خدمات نظام در بخشهاي توسعه و عمران، آموزش و بهداشت و درمان در شهرستان گناباد اجراي طرح مثلث اقتصادي را مولفه مهمي براي توسعه و رونق اقتصادي در استان خراسان رضوي و به تبع آن گناباد دانست.
حامد قرباني گفت: به دنبال تاکيد استاندار خراسان رضوي مبني بر اجراي اين طرح، طي چند ماه گذشته تاکنون 16 جلسه با حضور سرمايه گذاران و مسئولان ذيربط اتاق بازرگاني و بانک قرض الحسنه رسالت برگزار و قابليتهاي سرمايه گذاري در منطقه بررسي شده است.
بر اساس طرح ابتکاري استاندار خراسان رضوي موسوم به مثلث توسعه اقتصادي و فرهنگي معينهاي اقتصاد مقاومتي وظيفه توانمندسازي مردم، شناسايي ظرفيتهاي سرمايه گذاري و تقويت جوامع محلي را برعهده دارند.
در اين راستا اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران به عنوان معين اقتصادي گناباد و بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معين اقتصادي بخش کاخک از توابع اين شهرستان برگزيده شدند.
عليرضا رزم حسيني پيش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوي، در زمان تصدي استانداري کرمان طرحي موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشويق رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار گرفت.
وي با الگوگيري از تجربه موفق قلعه گنج طرح مثلث توسعه اقتصادي و فرهنگي را به عنوان برنامه عملياتي خود در چارچوب تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي در خراسان رضوي اعلام و در همين راستا با تقسيم استان به 12 منطقه (بر مبناي شمار حوزه هاي انتخاباتي) اجراي آن را پيگيري کرده است.
استاندار خراسان رضوي تاکنون در روند اجراي طرح مثلت توسعه اقتصادي شامل سه ضلع کارگزاران حکومتي، سرمايه گذران و کارآفرينان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که ائمه جمعه نيز به عنوان ناظران عالي در درون آن جاي دارند، به 21 شهرستان سفر و در اين چارچوب 54 تفاهمنامه اقتصادي را با مسئولان محلي و شرکتهاي اقتصادي بخش خصوصي به عنوان معين امضا کرده است.
شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 کيلومتري جنوب مشهد واقع است.
1922/2095
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار تهران بر تقویت تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، استاندار تهران در جلسه کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری استان تهران، نقش تعاونی‌ها را در سبد اقتصادی بسیار مهم دانست و گفت: با وجود ظرفیت بسیار خوب در حوزه تعاونی‌ها، تاکنون شاهد تجربه‌های تلخ در این حوزه بوده ایم و این نبود موفقیت در این بخش به نظام نبودن تعاونی‌ها و نبود نظارت و کنترل بر عملکرد و درآمد آنها بر می‌گردد.

علیرضا فخاری همچنین با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید و مشارکت مردم» گفت: تعیین شعار سال، مشخص کردن یک محور و هدف گذاری حول آن است و باید همه برنامه ریزی‌ها برای تحقق آن شعار باشد.

 استاندار تهران همچنین سازمان‌ها را موظف کرد برای مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران طرح و برنامه ارائه دهند. استاندار تهران افزود: سازمان‌های استان تهران باید برای چگونگی مشارکت مردم، طرح و برنامه ارائه دهند و مشخص کنند مردم کجا و در کدام بخش و با چه استعدادی می‌توانند حضور پیدا کنند و این سهم مشارکت را به عنوان نمونه و الگو ارائه دهند.

علیرضا فخاری، نبود سیستم و نظارت و کنترل جدی را از آسیب‌های سرمایه گذاری و مشارکت مردم اعلام کرد و افزود: الگو سازی و توسعه الگو‌ها در مشارکت مردم با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • ضرورت استفاده دستگاه‌های خراسان رضوی از همه مجاری تامین منابع
  • تاکید استاندار تهران بر تقویت تعاونی‌ها